Official mozilla.org Localization Teams

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Official mozilla.org Localization Teams

Bericht door Anne »

weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Uhm... weet ik eigenlijk niet.
Als deze er nog niet is lijkt me het wel iets wat we hier met z'n allen moeten aanpakken :D
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Inderdaad, ik heb een mail gestuurd naar mozbrowser.nl met een aantal voorstellen. Tevens heb ik staff@mozilla.org en mozilla-europe benadert voor een aantal promotie acties binnen Nederland. (Het schijnt tegenwoordig erg moeilijk te zijn zoiets gemakkelijk op te zetten zonder dat je toestemming moet krijgen domeinnamen te reggen, doneren etc.)

Het gaat hier alleen om (en gelukkig, wie wil Seamonkey?) Thunderbird en Firebird waarvan dan officiele vertalingen beschikbaar zouden moeten komen. Misschien kunnen we dan eindelijk is s/opduikvenster/popup/ en andere dingen doorvoeren.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Anne schreef:Inderdaad, ik heb een mail gestuurd naar mozbrowser.nl met een aantal voorstellen. Tevens heb ik staff@mozilla.org en mozilla-europe benadert voor een aantal promotie acties binnen Nederland. (Het schijnt tegenwoordig erg moeilijk te zijn zoiets gemakkelijk op te zetten zonder dat je toestemming moet krijgen domeinnamen te reggen, doneren etc.)

Het gaat hier alleen om (en gelukkig, wie wil Seamonkey?) Thunderbird en Firebird waarvan dan officiele vertalingen beschikbaar zouden moeten komen. Misschien kunnen we dan eindelijk is s/opduikvenster/popup/ en andere dingen doorvoeren.
Zo, je bent goed bezig :D

Wat promotie betreft ben ik gisteren al begonnen met de Nederlandse promotie buttons en banners welke je hier kan vinden.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Die had ik gezien inderdaad. (Die wilde ik tevens op de "officiele NL sites" kwijt, onder /buttons ofzo.) Wat ik me afvroeg, heb je daarvan de originele photoshop bestanden gekregen of heb je de plaatjes gewoon aangepast? De meeste zijn prima, maar een paar lijken wat onscherp.

(Ik ben me ervan bewust dat ik offtopic ga.)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Anne schreef:Inderdaad, ik heb een mail gestuurd naar mozbrowser.nl met een aantal voorstellen. Tevens heb ik staff@mozilla.org en mozilla-europe benadert voor een aantal promotie acties binnen Nederland. (Het schijnt tegenwoordig erg moeilijk te zijn zoiets gemakkelijk op te zetten zonder dat je toestemming moet krijgen domeinnamen te reggen, doneren etc.)

Het gaat hier alleen om (en gelukkig, wie wil Seamonkey?) Thunderbird en Firebird waarvan dan officiele vertalingen beschikbaar zouden moeten komen. Misschien kunnen we dan eindelijk is s/opduikvenster/popup/ en andere dingen doorvoeren.
Ik ben de laatste tijd ook aardig geinteresserd geraakt in l10n. Ik weet dat Martijn Ras nu als vertaalteam genoemd wordt op deze pagina. Zoals het er nu naar uitziet gaat hij dus ook voor de officiële vertaling zorgen.
Ik hem nu totaal 3x gemaild en een tijdje geleden beloofde hij contact op te nemen over de mensen die zich hadden aangemeld. Heb dit weekend toen nog een mailtje gestuurd om te vragen hoe het zat en info te vragen over de help bestanden. Ik was van plan deze te gaan vertalen. In dat mailtje vroeg ik ook zijn mening over de suggesties die hier op Mozbrowser zijn aangedragen. Hier ook nog geen antwoord op gehad.
Ik ben namelijk nog steeds bezig een website te maken zodat mensen snel met Firefox aan de slag kunnen.

Ik hoop dat Martijn Ras (op dit moment volgensmij de enige FF vertaler) de vertaling echt goed wil maken en kan zorgen dat het werk misschien verdeeld wordt. Het heeft lang geduurd voordat de Nederlandse vertaling van 0.9.3 verschenen was en als je met meer mensen bent kan dit veel sneller!
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Anne schreef:Die had ik gezien inderdaad. (Die wilde ik tevens op de "officiele NL sites" kwijt, onder /buttons ofzo.) Wat ik me afvroeg, heb je daarvan de originele photoshop bestanden gekregen of heb je de plaatjes gewoon aangepast? De meeste zijn prima, maar een paar lijken wat onscherp.

(Ik ben me ervan bewust dat ik offtopic ga.)
Ik heb ze gemaakt op basis van de bestaande buttons en banners...
Daarvoor heb ik voornamelijk de blanco buttons gebruikt en voor de rest de bestaande aangepast in Photoshop.
Ik heb ze in hoog tempo in elkaar geknutseld en er kunnen daarom inderdaad een paar tussen zitten die misschien een revisie kunnen gebruiken.
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Ah, die had ik niet gespot. Ik hoop dat Marijn voor rede vatbaar is en eindelijk een bruikbare versie uit gaat brengen in NL. Wat ik tot nu toe gelezen heb in public mailing lists archieven belooft niet veel goeds. Daarnaast is het handig idd als die vertalingen tegelijk met de release verschijnen. (Dat moet mogelijk zijn, je kunt gewoon de laatste branch build uit CVS halen.)
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Toevallig kwam ik de volgende posts een tijdje terug tegen over de Firefox vertaling:
- http://www.mozbrowser.nl/node/view/250
- http://www.mozbrowser.nl/node/view/242

Begin 2004 is er dus al een verbetering doorgevoerd, hopelijk kunnen we met FF1.0 helemaal tevreden over zijn.

In ieder geval staat er nog steeds bladerprogramma in de vertaling voor zover ik weet (ik gebruik hem alleen om dingen op te testen)
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

opduikvenster staat er ook nog steeds in. Volgens mij is die wijziging nooit doorgevoerd.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Anne schreef:opduikvenster staat er ook nog steeds in. Volgens mij is die wijziging nooit doorgevoerd.
Volgens http://www.mozbrowser.nl/node/view/254 zouden ze doorgevoerd moeten zijn en dat klopt ook.

Ik heb net eventjes gekeken in de Nederlandse versie en Gereedschappen (ook zo'n voorbeeld, maakt er gewoon Extra van net als IE en TB!) > Voorkeuren > Webfuncties. Daar zie je gewoon popups staan.

Ook downloads is nu nog normaal vertaald. Nu nog webstek/bladerprogramma en nog wat andere kleine dingetjes..

Voor snelkoppelingen heb ik geen voorbeeld gevonden, maar ik neem aan dat dit nu ook goed is.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anne schreef:Inderdaad, ik heb een mail gestuurd naar mozbrowser.nl met een aantal voorstellen. Tevens heb ik staff@mozilla.org en mozilla-europe benadert voor een aantal promotie acties binnen Nederland.
Vergeet België (Vlaanderen) niet alstublieft. Het zou dubbel werk zijn als we hier met een 'Vlaamsche' Mozillagemeenschap zouden beginnen... . Uiteindelijk spreken we toch dezelfde taal.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Vergeet België (Vlaanderen) niet alstublieft. Het zou dubbel werk zijn als we hier met een 'Vlaamsche' Mozillagemeenschap zouden beginnen... . Uiteindelijk spreken we toch dezelfde taal.
Voor ons gelden natuurlijk geen landsgrenzen, maar helaas voor de wetgeving wel. Je zult toch per land moeten bekijken wat er binnen de wet mogelijk is. Maar als Mozilla-Europe zich ermee bemoeit, dan mag Belgique inderdaad ook niet vergeten worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Als je suggesties hebt, mail me dan aub. Ik weet niet zo heel veel van Vlaanderen af verder dus alle info is welkom.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anne schreef:Inderdaad, ik heb een mail gestuurd naar mozbrowser.nl met een aantal voorstellen.
Hmm, ik heb hier nog niets van gezien. Misschien kun je ook een kopietje hiervan sturen naar martijn(a)mozbrowser.nl (of via een PM op het forum). Ik neem aan dat je het naar ons info-adres hebt gestuurd en dat komt bij mijn compagnon uit (die op dit moment van een weekje vakantie geniet).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie