quicktimeplayer -ikoon met vraagteken??

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
autopatte
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 juni 2007, 12:24
    unknown unknown

quicktimeplayer -ikoon met vraagteken??

Bericht door autopatte »

Hoi ik ben nieuw hier op het forum.

Mijn vraag is waarom ik over het quicktimeplayer -ikoon op een willekeurige website een groot vraagteken krijg. Zijn dit filmpjes in een site die niet afgespeeld kunnen worden? Ik heb een mac OS x versie 10.3.9, wellicht heb ik hier een plugin voor nodig? Ook heb ik firefox al opnieuw geinstalleerd. op de Safari web browser van mac lukt het wel, maar die browser is niet zo stabiel op mijn computer.

Alvast bedankt, patries

(ps ik heb deze vraag ook bij algemeen firefox topics geplaatst, moet ik dat nu telkens doen, op twee plekken waarvan een voor macgebruikers?)
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: quicktimeplayer -ikoon met vraagteken??

Bericht door common sense »

autopatte schreef:Hoi ik ben nieuw hier op het forum.
Hoi, welkom.
autopatte schreef:Mijn vraag is waarom ik over het quicktimeplayer -ikoon op een willekeurige website een groot vraagteken krijg.
Bij de installatie van firefox moet quicktime automatisch worden toegevoegd. Je kun dit controleren door in de firefox adres balk te typen:

Code: Selecteer alles

about:plugins

Dan moet zoiets verschijnen als:

Code: Selecteer alles

QuickTime Plug-in 7.0.4
Als je een oudere versie van Quicktime hebt raad ik je sterk
aan deze te updaten. http://www.apple.com/nl/quicktime/download/mac.html
autopatte schreef:Zijn dit filmpjes in een site die niet afgespeeld kunnen worden?
Dat kan, zeker als je een oude quicktime gebruikt. Het kan soms ook aan de site liggen. Niet werkende sites kun je hier melden, dan kunnen we evt verder kijken naar het probleem.
autopatte schreef: (ps ik heb deze vraag ook bij algemeen firefox topics geplaatst, moet ik dat nu telkens doen, op twee plekken waarvan een voor macgebruikers?)
Dit lijkt me Mac specifiek, dus Mac vragen hiero.
autopatte
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 juni 2007, 12:24
    unknown unknown

Bericht door autopatte »

Hallo common sense, bedankt voor het antwoord.

Maar, waarom is er geen flash player 6 voor mozilla firefox en wel voor exporer, netscape en opera?
Dit was dus het probleem, toch vreemd, dat er dan een icoon van quicktime met vraagteken staat..

Dit zag ik toen ik een vriend zn website open wilde maken:
To view the content of this page pop-up windows should be enabled and flash player 6 is required

Moet ik toch naar een andere browser over gaan? Safari is op mijn computer niet zo stabiel. Is Opera goed om te gebruiken? of toch explorer of netscape.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

autopatte schreef:Hallo common sense, bedankt voor het antwoord.
Graag gedaan.
autopatte schreef: Maar, waarom is er geen flash player 6 voor mozilla firefox en wel voor exporer, netscape en opera?
Omdat Firefox er toen nog niet was. Flash player 6 is nogal oud. Ze zitten geloof ik nu op 9 ofzo. Maar die nieuwe kan best oude Flash 6 afspelen.

Laat je niet verwarren door zo'n dubieuze opmerking van zo'n website.

Gebruik gewoon een recente Firefox, Camino, Safari of Opera, met een recente Flash player.

De verouderde Internet Explorer voor de Mac wordt zelfs door Microsoft afgeraden om nog te gebruiken, dus die moet je maar snel vergeten...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: quicktimeplayer -ikoon met vraagteken??

Bericht door nirwana »

autopatte schreef:(ps ik heb deze vraag ook bij algemeen firefox topics geplaatst, moet ik dat nu telkens doen, op twee plekken waarvan een voor macgebruikers?)
Je moet een nieuw onderwerp altijd plaatsen in het forum dat jij het meest geschikt daarvoor acht. Ga er maar van uit dat jouw vraag hoe dan ook wel beantwoord wordt. Ook kan het zijn dat een moderator jouw onderwerp naar een ander forum verplaatst (waar het volgens hem beter past). Vaak blijft er dan wel in het originele forum een linkje staan naar de nieuwe locatie van het onderwerp.
Daar hoef je dus zelf niet echt naar om te kijken. Zou je 2 keer hetzelfde onderwerp hier plaatsen dan wordt er 1 direct afgesloten (door diezelfde moderators) en wordt je geadviseerd om het onderwerp in de andere voort te zetten.

Ook zijn er mensen die in vrijwel elk forum een bericht plaatsen, maar dat valt dan vaak weer onder een geheel andere categorie: forumspammers. Maar ook daar weten we wel raad mee, hoor. Dat doen ze hier 1 keer en dan belanden ze direct op de ban-lijst.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie