Safari 3 webbrowser voor windows.

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Safari 3 webbrowser voor windows.

Bericht door rappie pappie »

Apple heeft z'n webbrowser safari uitgegeven voor windows.Hij is nog wel beta.

http://www.apple.com/nl/safari/
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zoals reeds vermeld in deze aankondiging op MozBrowser.

Heeft iemand al een oplossing voor het fonts-probleem van de Safari-browser onder Windows ?

Inmiddels heb ik de volgende tips geprobeerd:
http://labnol.blogspot.com/2007/06/safa ... -from.html
http://labnol.blogspot.com/2007/06/fix- ... 3-for.html
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... dID=992780

Maar de resultaten variëren van geen letters in de menu's tot een crash van Safari bij het opstarten. Het wordt er in elk geval niet beter op. Als ik in Google een zoekopdracht uitvoer, dan lijkt het alsof de zoekterm (die normaal in vet wordt gedrukt) niet getoond kan worden. Daardoor zien de pagina's van Google er nogal belabberd uit (terwijl het juist heel eenvoudige webpagina's zijn).

Ik denk toch dat Steve het even anders bedoeld had toen hij dit liet opschrijven: "We think Windows users are going to be really impressed when they see how fast and intuitive web browsing can be with Safari,” said Steve Jobs, Apple’s CEO, in the press release.
www.macdailynews.com/index.php/weblog/comments/13884/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

nirwana schreef: Heeft iemand al een oplossing voor het fonts-probleem van de Safari-browser onder Windows ?
NEE! Ik had er ook al last van. :P Toch maar even wachten tot hij iets beter is. :wink:

En toch ook weer jammer dat die quiktime je strot in geduwt wordt! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

rappie pappie schreef:En toch ook weer jammer dat die quiktime je strot in geduwt wordt!
Hmm, daarvan had ik dan weer even niets gemerkt (of zou ik Quicktime inmiddels toch weer op mijn systeem hebben ?). Om de zoveel tijd dat blijkt dat ik toch weer ergens Quicktime voor nodig heb. En even later flikker ik het er weer eens af omdat het me in de weg gaat zitten. De mediaspelers van Apple, Real en Microsoft ben ik persoonlijk liever kwijt dan rijk.
Geef mij dan maar een Winamp, VideoLan, Songbird of iets in die trant. Maar helaas blijkt nogal eens dat iets niet met een van die spelers afgespeeld kan worden (zucht).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
henrico
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 augustus 2005, 12:09
    unknown unknown

Bericht door henrico »

Ik vind de lay-out wel strak, maar daarmee is ook wel zo'n beetje alles gezegd. Ik ben nog geen pagina tegengekomen die correct wordt getoond. Natuurlijk - ik weet het - het gaat om een bètaversie, maar deze browser is ook lang niet klaar. Vetgedrukt wordt inderdaad niet getoond.

@ rappie pappie: je had voor het downloaden de optie zonder Quicktime kunnen kiezen, zoals ik heb gedaan.
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Hier op de MAC geen problemen.. Maar ja dat is logisch.. :D
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

nirwana schreef: Geef mij dan maar een Winamp, VideoLan, Songbird of iets in die trant. Maar helaas blijkt nogal eens dat iets niet met een van die spelers afgespeeld kan worden (zucht).
Whow! correctie :P :wink: Ik gebruik hier videolan VLC media player en die speelt toch meer af als windows media player WAT! hij speelt alles af uhum! :wink: Het beeld is zelfs beter.
nirwana schreef:De mediaspelers van Apple, Real en Microsoft ben ik persoonlijk liever kwijt dan rijk.
Idem dito! :wink:

Op linux gebruik ik ook vlc en die is perfecto mundo :D :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

rappie pappie schreef:Whow! correctie :P :wink: Ik gebruik hier videolan VLC media player en die speelt toch meer af als windows media player WAT! hij speelt alles af uhum! :wink: Het beeld is zelfs beter.
Ok, dan moet ik die ook maar weer eens gaan proberen. Bedankt voor de correctie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

henrico schreef:
@ rappie pappie: je had voor het downloaden de optie zonder Quicktime kunnen kiezen, zoals ik heb gedaan.
Oooh! Met welke mediaplayer werkt safari dan wel om filmpjes op het internet te bekijken.Windows media player. :P :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lama
Berichten: 137
Lid geworden op: 11 juli 2005, 10:36
Locatie: Leiden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door lama »

Als ik in Google een zoekopdracht uitvoer, dan lijkt het alsof de zoekterm (die normaal in vet wordt gedrukt) niet getoond kan worden. Daardoor zien de pagina's van Google er nogal belabberd uit (terwijl het juist heel eenvoudige webpagina's zijn).
Vetgedrukt wordt inderdaad niet getoond.
Apart. Bij mij wordt vet gedrukt (en ook de zoekterm in vet bij Google) wel gewoon getoond. Ben nog geen gekkigheden tegengekomen bij mijn (beperkte) surf-test ermee.

Ik vind het tekstbeeld in Safari wat prettiger dan in Firefox eerlijk gezegd (tekst lijkt enigszins geanti-aliased te worden, waardoor het beter oogt).

Maar de lay-out van de browser zelf vind ik dan weer waardeloos (maar smaken verschillen).

Ik kan niet echt merken dat 'ie sneller is dan Firefox zoals Apple claimt.
If the world didn't suck, we'd fall off.....
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

lama schreef:Ik kan niet echt merken dat 'ie sneller is dan Firefox zoals Apple claimt.
Het is dan ook nog maar een beta-versie en onder MacOS zal Safari iets beter geoptimaliseerd zijn, denk ik dan. Als ze dat probleem met die lettertypes in een volgende versie weten op te lossen, dan geef ik ze nog eens een kans. Voorlopig staan ze op een 1-0 achterstand.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Is inmiddels al een update van de test versie verschenen. Gewoon te downloaden via de bovengenoemde link. Overigens is het nog een testversie net als met een test versie van FIREFOX WEET JE DAN WAARAAN JE BEGINT. Je loopt enig risico dat er af en toe iets fout gaat. Testversie is er om opmerkingen te verzamelen en fouten eruit te halen.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Inmiddels heeft Apple een 3.0.2-versie van haar webbrowser uitgebracht. Voor Windows zijn daarmee dan eindelijk de issues met vetgedrukte letters opgelost.
Overigens bleken die issues te liggen aan non-English Windows-versies. Tja, dat kom je hier natuurlijk wat meer tegen dan waar Safari ontwikkeld wordt. Aan de andere kant: als het een echt opensource ontwikkelmodel zou zijn geweest, dan had men dat waarschijnlijk al lang voor de release ontdekt.

Info:
http://tweakers.net/meuktracker/15679/A ... -beta.html
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305776

Downloaden:
www.majorgeeks.com/Apple_Safari_for_Windows_d5683.html
www.apple.com/safari/download/ (met Quicktime erbij)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie