Gebruik een alternatief voor Google!!!!

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Tarzan schreef:Ixquick opnemen in het zoekvenster: geen probleem dank zij de link van Manuel. Maar hoe gaat dat met Scroogle (in het Nederlands!)
Hier staan alle beschikbare van scroggle, alleen nog niet beschikbaar in het Nederlands dus...

Iemand moet die Nederlandse dus nog even maken.

Maar ik vind dat er 1 groot nadeel is aan het instellen van een taal anders dan de Engelse: je krijgt dan (ook wanneer je bij Google slechts kiest voor de weergave in het Nederlands, en het volgende gewoon AAN laat staan: "'Webpagina's ongeacht welke taal doorzoeken (Aanbevolen)."), toch alleen maar Nederlandse PAGINA's als resultaat.

M.a.w. : ik krijg dus, wanneer ik kies voor de Nederlandese interface volkomen verschillende resultaten bij exact dezelfde zoekopdracht, dan wanneer ik kies voor de Engelse interface.

Dat is waarschijnlijk aardig bedoeld van Google, maar ik wil dat niet, en gebruik dus gewoon de Engelse interface.

Wanneer ik nu uitsluitend Nederlandse pagina's wil zien, dan geef ik dat wel bij 'Advanced Search' op.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Manuel schreef:Hier staan alle beschikbare van scroggle, alleen nog niet beschikbaar in het Nederlands dus...

Iemand moet die Nederlandse dus nog even maken.
Probeer deze maar eens. Die heb ik gemaakt obv de Duitstalige. Deze kun je downloaden en dan in je Firefox-profiel onder searchplugins opslaan. Firefox even herstarten en je hebt er een Scroogle NL bij in je lijst met zoekmachines. Uiteraard kan ik dit ook wel via een nette Javascript-installatie a la MyCroft aanbieden, maar ik moet eerst even weten of deze zoekplugin goed is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

@ nirwana: ik heb 'm voor je getest: werkt 100% zoals het hoort!

Klaar om aan te bieden bij MyCroft :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:En daar-is-t-ie-dan.
Ik had 'm al zien staan :)
e4ea
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 juni 2007, 16:59
    unknown unknown

Bericht door e4ea »

Ik heb nu enige tijd gewerkt met IXQuick en moet helaas constateren dat de zoekresultaten niet de kwaliteit van Google zoekresultaten hebben.
Wat wel fijn is, is dat de lijst beperkt wordt tot de zoekresultaten die het meest aansluiten, echter de zoekresultaten die ik bij Google gewend ben sluiten toch beter aan bij de zoekcriteria.

En alhoewel ik dus liever met IXQuick had gewerkt, ben ik nu overgestapt op de ssl variant van Scroogle. De opmaak van de pagina is minder fraai, het kiezen van een taal is minder eenvoudig, en de zoekresultaten lijken ook wel anders gesorteerd dan bij Google, maar hebben wel een hogere kwaliteit dan IXQuick.

Vraagje trouwens;

Ook bij IXQuick en Scroogle worden de zoekacties die je uitvoert voor minimaal 48 uur bewaard.
Hier is vast een reden voor, alleen ik heb geen idee welke. Is er iemand die opheldering kan verschaffen?

En w.b. Scroogle;

Ik ben eens wezen snuffelen naar de achtergrond van Scroogle.
En alhoewel de functionaliteit van de website duidelijk is omschreven, en men hierbij ook duidelijk ageert tegen, vind ik het wel vreemd dat de website eigendom is van een organisatie die Public Information Research heet....
Zijn hier ideeen over?
Meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Scroogle
http://en.wikipedia.org/wiki/Public_Inf ... n_Research

En nog wat leesvoer:
http://www.theregister.co.uk/2007/01/08 ... _scroogle/
http://forums.searchenginewatch.com/sho ... php?t=7190

Groeten,
Jan
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Je kan natuurlijk ook de extensie custumize google gebruiken! Hiermee kun je ook voorkomen dat er een profiel lover je wordt opgebouwd. http://www.customizegoogle.com/
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
e4ea
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 juni 2007, 16:59
    unknown unknown

Bericht door e4ea »

Leuke extensie, maar vlgs mij wordt er iets over het hoofd gezien.
Wanneer er geen gebruik gemaakt mag/ kan worden van cookies, kan een website altijd nog zoekresultaten bijhouden op IP-adres.
Verder is het mogelijk om sessies te gebruiken binnen php, waardoor je helemaal geen cookies nodig hebt.
Hang een mac-adres, operatingsystem, IP-adres e.d. aan elkaar en je hebt een perfecte logging zonder dat er ook maar een cookie nodig is.

Of mis ik hier iets?

Jan
Plaats reactie