Kalender verdwenen uit TB 2.0.0.6...

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
lvk
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 augustus 2007, 10:55
    unknown unknown

Kalender verdwenen uit TB 2.0.0.6...

Bericht door lvk »

... wegens incompatibiliteit met nieuwe versie, en installeren mislukt jammerlijk.

Bijna gek geworden van opeenvolgende pogingen om de uiterst simpele instructies te volgen die echter allemaal resulteren in de volkomen afwezigheid van de extensie in het scherm van Thunderbird - Extra - Add-ons.

Geprobeerd via Firefox én IE. Geprobeerd om .xpi bestand op te slaan in Programma's - Thunderbird ipv op de desktop, niks, nada.

(Tussen haakjes: TB 1.5 is niet verwijderd na de upgrade naar 2.0...???)

Verschrikkelijk bedankt voor een reactie.
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Ik vermoed dat je lightning bedoeld.
Welke versie gebruik je? Normaal moet de laatste versie (versie .5) zeker compatibel zijn met TB2.0...

http://www.mozilla.org/projects/calenda ... nload.html
lvk
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 augustus 2007, 10:55
    unknown unknown

Bericht door lvk »

koenh schreef:Ik vermoed dat je lightning bedoeld.
Welke versie gebruik je? Normaal moet de laatste versie (versie .5) zeker compatibel zijn met TB2.0...
Nee, ik had de geïntegreerde kalender (vergat de naam) die niet meer compatibel schijnt te zijn met de nieuwe TB 2.0 en dus zomaar weggehaald was. Ik probeerde dus Lightning te installeren, maar in de add-on van TB kwam ie niet te voorschijn, wat ik ook probeerde. Dus heb ik hem maar versleept van mijn desktop naar de add-on pop-up en bingo! En nu heb ik MS Outlook niet meer nodig voor een makkelijke kalender: Lightning is beter. (Outlook gebruik ik nog steeds om makkelijk adressen op enveloppes te printen - enig idee hoe ik ook dat kan omzeilen?) In ieder geval: bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

lvk schreef:En nu heb ik MS Outlook niet meer nodig voor een makkelijke kalender: Lightning is beter.
Kun je ook aangeven wat je beter vindt in Lighting dan in Outlook ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
lvk
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 augustus 2007, 10:55
    unknown unknown

Bericht door lvk »

nirwana schreef:
lvk schreef:En nu heb ik MS Outlook niet meer nodig voor een makkelijke kalender: Lightning is beter.
Kun je ook aangeven wat je beter vindt in Lighting dan in Outlook ?
Om te beginnen: het essentiële van de kalender is steeds zichtbaar (zonder dat het de rest van het beeld stoort) - je hoeft niet meer een andere map aan te klikken.
MAAR IK HEB PER VERGISSING "MY CALENDAR" VERWIJDERD IPV DE KALENDER "ALGEMEEN" EN BEN NU AL MIJN INPUT KWIJT!!!! KAN IK DIE NOG ERGENS OPHALEN?
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Je hebt waarschijnlijk onmiddelijk de xpi proberen te installeren vanuit FF. Dan installeert hij die in FF, en niet in TB.
Door hem eerst te downloaden heb je dit zelf verholpen! :-)

Je kan altijd proberen om in je profile folder te zoeken of je die map nog terugvind.
OS Thunderbird Profile Sunbird Profile
Windows %AppData%\Thunderbird %AppData%\Mozilla\Sunbird
Linux ~/.thunderbird ~/.mozilla/sunbird
MacOSX ~/Library/Thunderbird ~/Library/Application Support/Sunbird

%AppData% : documents and settings/name/aplication data/... (ik denk dat dit een verborgen folder is)

Als je hem terug vind, kan je steeds een nieuwe agenda aanmaken, en dan gewoon de inhoud van de oude in de nieuwe kopieren. Ik hoop dat het werkt. Zowieso zal uw data niet gewist zijn. (zit in sdb formaat), maar om dit terug te halen, weet ik niet...
Geef een seintje als het niet lukt, dan zoek ik het wel ff verder op...

Probeer anders eens de agenda de zelfde naam te geven als de agenda die je gewist hebt. Soms helpt dit blijkbaar...


grz
lvk
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 augustus 2007, 10:55
    unknown unknown

Bericht door lvk »

[quote="koenh"]
Dit is de situatie:

Ik vind een CalenderDataFile van 72 KB (last modif 10/8/07) waarin ik wanneer ik hem open met Wordpad kalendernotities vind van 2006 en 2007. Die staat echter onder: (Windows)
C:\Docs&Settings\Lut\Thunderbird\Profiles\9z2tdgei.default\calendar\
en ook onder Mozilla\Sunbird\Profiles\…..

Deze die ik verloren heb was echter een Lightning-extension agenda.

Ik ben op zoek gegaan naar een .sdb file en de enige die ik vond (en dus de goede moet zijn) heet storage.sdb en bevindt zich onder:
C:\Docs&Settings\Lut\Thunderbird\Profiles\9z2tdgei.default

Nu heb ik er hoegenaamd geen idee van hoe ik die moet gaan terughalen.

Zou het niet makkelijker zijn om Lightning te desinstalleren en opnieuw te beginnen?

Verschrikkelijk bedankt voor je hulp
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Je kan altijd een nieuw profiel aanmaken. (opstarten met -P achter het opstartcommando)
Maar dan ben je alle gegevens die je ingegeven had kwijt.

Heb je al geprobeerd om een nieuwe kalender te maken met de oude naam?

Aangezien je lightning gebruikt, moet je in je thunderbird map kijken.
Het is inderdaad dat storage.sdb bestand. maar ik weet niet hoe je dit kan lezen...

als je desinstalleert, let wel op van eerst een backup van je profiel te nemen...

grz
Plaats reactie