Sunbird melding wanneer gesloten

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
WillemC
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 augustus 2007, 10:36
    unknown unknown

Sunbird melding wanneer gesloten

Bericht door WillemC »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb dringend info nodig (eigenlijk voor donderdag)

Wanneer je Sunbird sluit, krijg je een melding van activiteiten die je hebt ingevuld. Tenminste ik niet. Dit zou dus betekenen dat ik altijd het programma open moet hebben.

Kan ik dit op de een of andere manier instellen dat ik wel meldingen krijg als het programma gesloten is. Of een manier om hem rechts onder op de taakbalk toe te voegen dat die op de achtergrond blijft draaien?

Ik heb zelf nu Sunbird 0,5

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Sunbird melding wanneer gesloten

Bericht door nirwana »

Willem,

Allereerst welkom hier op het forum.
WillemC schreef:Wanneer je Sunbird sluit, krijg je een melding van activiteiten die je hebt ingevuld. Tenminste ik niet.
Ik neem aan dat je geen melding bedoelt, maar dat terzijde...

Bij een vraag over dergelijke functionaliteit denk ik al snel aan de MinimizeToTray-extensie.

Ik heb even op Google gezocht en zo kwam ik ook SunTray tegen.

De eigenlijk MinimizeToTray-extensie kan wat problemen geven met Sunbird, getuige de opmerking "Note that this is known to cause Sunbird to open two windows; still needs investigation."

Zie ook www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=11076 voor meer informatie over het onderwerp. Het is hier namelijk enige tijd geleden ook aan de orde geweest.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
alarconconsult
Berichten: 275
Lid geworden op: 22 maart 2007, 12:12
Locatie: hooglede
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Sunbird melding wanneer gesloten

Bericht door alarconconsult »

nirwana schreef:Willem,

Allereerst welkom hier op het forum.
WillemC schreef:Wanneer je Sunbird sluit, krijg je een melding van activiteiten die je hebt ingevuld. Tenminste ik niet.
Ik neem aan dat je geen melding bedoelt, maar dat terzijde...

Bij een vraag over dergelijke functionaliteit denk ik al snel aan de MinimizeToTray-extensie.

Ik heb even op Google gezocht en zo kwam ik ook SunTray tegen.

De eigenlijk MinimizeToTray-extensie kan wat problemen geven met Sunbird, getuige de opmerking "Note that this is known to cause Sunbird to open two windows; still needs investigation."

Zie ook www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=11076 voor meer informatie over het onderwerp. Het is hier namelijk enige tijd geleden ook aan de orde geweest.
aanvulling hierop, met de laatste versie van sunbird zou het probleem van het dubbel openen moeten opgelost zijn

andere oplossing, lightning gebruiken in TB, meldingen komen dan ook automatisch binnen en ook daar kan je minimiez totray gebruiken
WillemC
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 augustus 2007, 10:36
    unknown unknown

Bericht door WillemC »

bedankt voor jullie antwoorden.

Wat is TB? Ik zie dat vaker hier op het forum, maar geen idee wat dat betekent :oops:

Maar als ik de minimize to tray download zou het probleem dus opeglost moeten zijn?

Ik ga het vandaag even proberen, kijken of het lukt

alvast bedankt
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

WillemC schreef:Wat is TB? Ik zie dat vaker hier op het forum, maar geen idee wat dat betekent
TB=Thunderbird, FF = Firefox. Sorry voor deze afkortingen. Uiteraard moeten we dat voluit schrijven, maar soms maken we het onszelf gemakkelijk omdat we er van uit gaan dat de andere kant dat wel begrijpt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
WillemC
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 augustus 2007, 10:36
    unknown unknown

Bericht door WillemC »

maakt niets. Nu weet ik het. Heb ik zelf ook met reptielen-fora. Sommige afkortingen zijn gebruikelijk, terwijl andere helemaal niet weten wat ermee wordt bedoelt.
WillemC
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 augustus 2007, 10:36
    unknown unknown

Bericht door WillemC »

probleempje.

Ik heb minimize to tray echance geinstalleerd. Door middel van add-ons en dan deze .xpi bestand te selecteren. Nu staat deze ook bij add-ons eronder, maar wanneer ik het programma sluit komt deze niet onder op de taakbalk erbij.

Hoe komt dit? Instellingen ofzo?

Never mind, hij staat aan de linker kant erbij. Foutje van mij :wink:
WillemC
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 augustus 2007, 10:36
    unknown unknown

Bericht door WillemC »

toch een probleempje.

Mozille sunbird blijft nu links onder langs start actief, maar de melding , die ik invoer, blijft toch weg. Deze komt pas wanneer ik het programma open.

Hoe komt dit?
WillemC
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 augustus 2007, 10:36
    unknown unknown

Bericht door WillemC »

Ik heb inmiddels suntray en Minimize to tray exhance geinstalleerd.
Nu staat het programmatje sunbird dus links langs start en rechts bij de klok.

Toch wanneer ik een 'Neue Termin' invoer, krijg ik geen melding als deze 'gesloten' is (dus dat links en rechts onder in het scherm wel de programma's staan, maar deze niet werkelijk geopend is.

Dit zou nu toch wel moeten of niet? Heb ik mogelijk iets van de instellingen fout staan. Ik heb het alarm op 15 minuten ervoor staan.

Ik heb dus een duitse versie omdat dit op een duitse computer geinstalleerd is.

Dus wie helpt mij uit de brand, dit moet eigenlijk voor 4uur morgenmiddag opgelost zijn, want dan vertrek ik weer naar NL en kom ik hier niet meer terug.
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Dit zal waarschijnlijk te laat komen... maar toch voor de volledigheid...
For this add-on to work you must have MinimizeToTray installed.
Uit jouw uitleg versta ik dat je dit niet gedaan hebt... Sorry als ik verkeerd ben

Aangezien ik hier geen windows computer heb, kan ik dit wel niet testen...

grz
OpaJaap
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 december 2005, 19:39
    unknown unknown

Bericht door OpaJaap »

Hallo helpers,

Ik heb eigenlijk de zelfde vraag als WillemC, zou zonder Sunbird te openen, wel graag de alerts krijgen. Ik heb dit topic en aanverwante goed gelezen. Ondertussen Suntray en Minimize to tray gedownload. Suntray.exe in map mozilla, programfiles gezet. Suntray in menu start opgenomen, maar het werkt niet.

Suntray is een .exe file als ik die aanklik verschijnt een icoontje rechtsonder naast de klok, verder gebeurt er niets. Hierop kan ik met rechts klikken 1x hide of show kiezen, dan verschijnt Sunbird agenda. Een tweede keer klikken, loopt steeds m'n systeem helemaal vast.
Na herstarten van het systeem komt die suntray niet automatisch in de taakbalk te staan.
Ik vind het weinig gebruiksvriendelijk en zou de alert faciliteit graag goed krijgen. Is ergens een goed stappen plan te vinden?
Of kan ik maar beter een ander agendaprogje installeren ?

Iemand een tip ?

Grtz O-J
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Persoonlijk zou ik suntray niet gebruiken:
SunTray - No longer maintained
A Program Created by Steve (aka OneMan). Last Updated 30th January 2006.
De extensie minimize to tray werkt wel...
Meer info hierover kan je vinden: http://minimizetotray.mozdev.org/
Downloaden:
https://addons.mozilla.org/en-US/sunbir ... y&status=4
Eerst minimize to tray installeren (rechts klikken, opslaan als, en dan via add-on installeren.
Opgelet: De extensie is een tijdje niet meer aangepast aan de laatse versie van Sunbird: Een oplossing vind je hier: https://addons.mozilla.org/nl/sunbird/d ... ionID=6889
Indien je meer opties wenst, kan je de enhancer bij installeren op dezelfde manier...

grz
Plaats reactie