mailto link van slag

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
ramona r
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 oktober 2005, 22:02
    unknown unknown
Contacteer:

mailto link van slag

Bericht door ramona r »

Zit al lang met dit probleem en kom er niet uit.
Als ik op een website(in FF of iE) de mailto link wil gebruiken gebeurt er het volgende>
IE opent wel 40x met een blanco pagina >navigatie naar webpagina geannuleerd.
Ik werk zelf met Outlook Express en niet met Microsoft Outlook.
Ik heb OE wel als standaard email ingesteld en toch kom ik er niet vanaf en kan dus geen mailtjes versturen via een website mailtolink.
Wie weet raad?(kom even niet aan met Mozilla als email account)
ieder dag weer wat wijzer,
en ouder
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ramona,

Als je eens naar het Windows Configuratiescherm gaat en je kiest daar voor Internet Opties. Dan opent zich het venster dat voor Internet Explorer bestemd is, maar ondertussen regelt deze ook stiekem wel wat dingen binnen Windows. De scheiding tussen Windows en Internet Explorer is namelijk heel erg dun (of eigenlijk nauwelijks aanwezig).

Als je daar naar het tabblad Programma's gaat, staat daar dan ook jouw mailprogramma (Outlook Express in dit geval) geselecteerd ?

Als dat niet helpt, dan is er nog het programma DefaultMail dat ook een standaard-mailprogramma instelt. Het probleem is dat er onder Windows diverse manieren zijn om een mailprogramma als standaard te registreren.

Dan zijn er ook nog webmail-programma's (Hotmail, Windows Live Mail, Gmail, etc) die zich als standaard mailprogramma willen instellen. Als je bijvoorbeeld een werkbalk van Microsoft of Google hebt, dan kan ik me voorstellen dat daarin ook een optie zit om hun maildienst als standaard-maildienst binnen je browser te gebruiken. Daar moet je dus ook verdacht op zijn. Op zich is dat vaak wel gewenst gedrag, maar als het niet goed werkt dan kan het irritant worden. Of wanneer je dat bijvoorbeeld eens hebt ingesteld, maar je weet vervolgens niet meer waar je dat ingesteld hebt (of dat je dat überhaupt ingesteld hebt)
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ramona r
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 oktober 2005, 22:02
    unknown unknown
Contacteer:

..

Bericht door ramona r »

de optie Outlook Express komt niet in het rijtje voor bij de internetopties
ieder dag weer wat wijzer,
en ouder
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: ..

Bericht door nirwana »

ramona r schreef:de optie Outlook Express komt niet in het rijtje voor bij de internetopties
Wat heb je daar dan wel onder E-mail staan ? Bij mij staat er een hele lijst:
  • Mozilla Thunderbird
    Opera
    Outlook Express
    Seamonkey Mail
    Windows Live Mail
    yMail
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ramona r
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 oktober 2005, 22:02
    unknown unknown
Contacteer:

..

Bericht door ramona r »

Het vak is blanco als ik het menu uitklap heb ik staan;
microsoft outlook
mozilla
mozilla thunderbird
windows live mail

net drukte ik weer per ongeluk op een mailto link en nu gebeurde er niks maar ik kon ook niks meer, niks meer openen of afsluiten.(heb de noodknop in moeten drukken :oops: )
ieder dag weer wat wijzer,
en ouder
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Stel nu eens dat je daar in die keuzelijst wel iets instelt. Dan heb je daar tenminste iets staan en kun je zien of het dan wel werkt. Vervolgens kunnen we eens gaan kijken waar die lijst vandaan wordt getoverd en of we in jouw geval Outlook Express daar ook weer bij kunnen krijgen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
ramona r
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 oktober 2005, 22:02
    unknown unknown
Contacteer:

..

Bericht door ramona r »

ok heb nu gekozen voor Microsoft Outlook , zal eens kijken wat er nu gebeurt.
ieder dag weer wat wijzer,
en ouder
ramona r
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 oktober 2005, 22:02
    unknown unknown
Contacteer:

..

Bericht door ramona r »

ok er opent nu een veld waar ik dus een mailtje kan versturen via Microsoft Outlook, dit even gedaan via mijn site naar mezelf.Dit kom dus tercht in Microsoft Outlook als onbestelbaar;
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test
Verzonden: 6-9-2007 23:50

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'xxxxxyyyyyyzzzzz@home.nl' op 6-9-2007 23:51
Er is geen transportserviceprogramma beschikbaar voor bezorging bij deze geadresseerde.

Dit staat daar te lezen
ieder dag weer wat wijzer,
en ouder
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Dat betekent dat het wel werkt, maar dat Microsoft Outlook nog niet goed ingesteld is.

Voor het versturen 'geen transportserviceprogramma beschikbaar voor bezorging' moet je een smtp server opgeven, en voor het ontvangen een POP(3) server.

Ik gebruik Linux, heb hier alleen nog een wat oudere Windows machiene staan zonder Microsoft mail progamma's erop, dus ik kan je niet helpen met die instellingen, maar anderen ongetwijfeld wel.

Kun je trouwens niet via het menu 'microsoft outlook, mozilla, mozilla thunderbird, windows live mail' (of ergens daar in de buurt) niet kiezen voor 'Bladeren', en dan het progamma opzoeken in de map C:\Program Files\Outlook , of zoiets?

Punt is, met de tip van Nirwana is bewezen dat het werkt, nu moet je alleen nog even je standaard mail progamma kiezen waar al je instellingen (voor POP en SMTP) dus al inzitten.

Succes!
Plaats reactie