Enlightenment

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Enlightenment

Bericht door adri »

En toen ben ik Enlightenment -weer- eens gaan proberen...
Een jaar of zo geleden ook al eens getest, maar toen vond ik het helemaal niks.
Omdat ik ergens las dat het toch helemaal geweldig en fantastisch is, maar weer eens een kans gegeven. Ik moet zeggen: het bevalt me nu beter. Het is erg licht en buitengewoon snel en er is vooral veel "mooi" en "technische hoogstandjes" in te vinden.
Niet echt iets voor beginners, maar ook niet al te moeilijk. Ik betwijfel of dit mijn favoriete desktop wordt (daarvoor vind ik er toch teveel nadelen aan zitten), maar voor degenen die i.v.m. oudere machines KDE en/of Gnome wel kunnen vergeten is het wellicht een mooi alternatief.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Enlightenment ken ik niet echt als een licht alternatief. Dan denk ik eerder aan Xfce. Bij Enlightenment denk ik meer aan grafische opsmuk en dat vind ik niet goed rijmen met oudere machines. Maar als jij een recente versie hebt uitgeprobeerd en dat bevalt je goed dan geloof ik je. Het is voor mij ook al jaren geleden dat ik Enlightenment heb geprobeerd. Ik herinner me vooral dat het er leuk uitzag. Tja, het oog wil ook wat...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Het rare is, je kunt (bij SlackE17 althans) kiezen uit drie installers: max, standard en basic. Op mij P4 heb ik een .tgz van Slacky-eu geïnstalleerd en da's -blijkt achteraf- een basic install geweest (8,8MB).
Op mijn P3 heb ik SlackE17 geïnstalleerd met een max install. Dan praat je over meer dan 100 MB. :!: Dat is inderdaad niet sneller dan Xfce (en ook wat buggier, heb ik het idee), maar die basic is echt razendsnel hoor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ok, ik wist niet dat ze Englightenment in diverse smaakjes aanboden. Dat is dan idd wel handig.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Wist ik eerlijk gezegd ook niet, totdat ik SlackE17 zelf ging compileren. :)
Afbeelding
Plaats reactie