Waarom ik niet internetbankier

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Ok, misschien buggy.

Maar toch heb ik het gevoel dat veiliger is.

Tja, windows only kun je met zulke programma's wel verwachten, maar jij hebt toch nog een dualboot?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Koen_92 schreef:Ok, misschien buggy.

Maar toch heb ik het gevoel dat veiliger is.

Tja, windows only kun je met zulke programma's wel verwachten, maar jij hebt toch nog een dualboot?
Ja, ik heb een dualboot, maar ik heb nu juist het gevoel dat het onveiliger is. :)
Bovendien heb ik in het verleden zoveel trammelant gehad met Telebankieren dat ik daar niet meer aan begin.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Nee ok ik snap het.

Mijn vader gebruikt het, en hij had ene brief gekregen dat ze ermee stopten, omdat het te duur wordt. Dus nu moet hij wel gaan internetbankieren. Met ie7:) want firefox vindtie niet fijn werken...
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

Koen_92 schreef: omdat het te duur wordt.
Omdat de opbrengsten uit de OpMaat hypotheek van de Rabo tegenvalt ontslaan ze systeem beheerders? :D

Sorry, kon het niet laten om daar een flauwe misplaatste grap over te maken.
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

foutje
Laatst gewijzigd door jack2go op 9 februari 2008, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ter sleepvaart vaart is geen schorriemorrie maar Hollands Glorie potverdorie!
bootjes waar ik op gevaren heb
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

gatsiedakkie moet je dit lezen zeg
Harde schijf rootkit plundert online bankrekeningen

De harde schijf rootkit die begin dit jaar in het wild werd gesignaleerd blijkt slechts een testversie te zijn, inmiddels zijn de auteurs de volgens fase van hun "project" ingegaan, het plunderen van online bankrekeningen. In januari verschenen er zo'n twintig exemplaren van de malware, maar de uitbraak kwam tot een abrupt einde, wat virusonderzoekers deed verbazen. De varianten werden, zoals nu blijkt, alleen ingezet ter "kwaliteitscontrole". Informatie van geïnfecteerde systemen, zoals hardware en software gegevens, waaronder crash dumps in het geval als de rootkit driver een blauw scherm veroorzaakte, werden naar de auteurs gestuurd.

Aan de hand van deze informatie konden de auteurs de rootkit verbeteren, en zijn er weer nieuwe varianten ontdekt. Die zijn verder ontwikkeld dan hun voorgangers en hebben ook een ander doel, namelijk het plunderen van online bankrekeningen. Onderzoekers hebben een connectie met de beruchte Sinowal banking Trojan ontdekt. Deze malware werd ook ingezet om de rekeningen van Postbankklanten te legen. De rootkit downloadt verschillende DLL modules die in andere processen worden geïnjecteerd, zoals winlogon.exe en services.exe. De geïnjecteerde DLL downloadt weer een bestand met informatie over de aan te vallen bank.

3x kloppen helpt niet
Aangezien de malware lokaal de bankrekening plundert hebben zowel de bank als het slachtoffer niets door. Sinowal kan ook de online afschriften manipuleren, zodat het slachtoffer denkt dat er niets aan de hand is, maar criminelen inmiddels over zijn of haar geld beschikken. Zelfs het 3x kloppen advies van de Nederlandse banken kan er niet voor zorgen dat criminelen de bankrekening plunderen.

De rootkit communiceert op precies dezelfde manier met de remote server als Sinowal, wat volgens Symantec teken is dat de malware alleen als springplank fungeert. "We kunnen zeggen dat de rootkit zich in een soort "release candidate" fase bevindt. Het aantal infecties is beperkt, en de bende wacht waarschijnlijk op de resultaten van deze test om te zien of ze doorgaan met het compromitteren van meer computers," zegt Elia Florio.

Volgens Florio zijn de auteurs zeer vaardige programmeurs, die ver boven de gemiddelde virusschrijver uitsteken. De rootkit, die zich verspreidt via iFrames en ongepatchte beveiligingslekken, infecteert de eerste 16 fysieke harde schijven van de computer, maar kan ook USB-sticks en externe schijven infecteren. De malware werkt probleemloos op Windows XP, Linux-gebruikers hoeven nog niet te vrezen.

bron:security.nl http://www.security.nl/article/18033/1/ ... ingen.html

dit ge-eikel krijg je dus als écht goede programmeurs zich met dit soort dingen gaan bezighouden.
Wat ter sleepvaart vaart is geen schorriemorrie maar Hollands Glorie potverdorie!
bootjes waar ik op gevaren heb
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

De malware is alleen nog beschikbaar voor Windows.

Wij Linux gebruikers moeten nog 'even' geduld hebben... :twisted:
Plaats reactie