Mozilla SongBird

Voor discussie over op Mozilla gebaseerde toepassingen zoals Prism, XulRunner, Miro (video) en Songbird (audio).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Mozilla SongBird

Bericht door PrinceGoldFreak »

Ola,

Ik mis op dit forum een link of groep over Mozilla SongBird. Misschien een idee om dit ook te beginnen nu Songbird toch wel goed begint te werken. Het enigste waar ik mee zit is dit. Op verschillende sites wordt gezegd dat je net als in FF & TB je profiel map kan kiezen door in uitvoeren Songbird -p te type, alleen zegt windows Kan songbird niet vinden. Weet iemand hoe ik toch het menu voor me profiel kan openen. Ik heb al de Mozilla site bekeken van Songbird en daar zeggen ze ook Songbird -p. Niks werkt.
Want als ik Songbird zijn profiel kan verplaatsen, kan ik Winamp weg gooien en heb ik altijd me instellingen veilig op me d-schijf.

Alvast bedankt

Danny
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Waarschijnlijk zegt Windows dat-ie C:\Program niet kan vinden.
Windows denkt namelijk intelligent te zijn en leest tot de eerste spatie. Daarna verwacht Windows de argumenten van het commando. Maar iemand anders in het Windows-team is minder slim geweest en die heeft een spatie geplaatst in Program Files.

Daarom werkt het doorgaans wel als je expliciet met aanhalingstekens aangeeft waar de naam van het programma zich bevindt, zoals: "C:\Program Files\Songbird\Songbird.exe" -p

Onder %APPDATA%\songbird vind je de gebruikelijke Mozilla-onderdelen, zoals een profiles.ini en ook een submap met Profiles.

Als je wel vaker profielen op een andere locatie plaatst dan weet je inmiddels wel hoe zoiets werkt.

Ook kun je eens kijken naar Portable Songbird. Ivm trademarks enzo staat deze nog niet op PortableApps.com .
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozilla SongBird

Bericht door nirwana »

PrinceGoldFreak schreef:Ola,

Ik mis op dit forum een link of groep over Mozilla SongBird. Misschien een idee om dit ook te beginnen nu Songbird toch wel goed begint te werken.
Het lijkt mij een goed idee.
Moeten we dan ook een apart subforum beginnen over Miro (voorheen: Democracy Player) ? Of is die ontwikkeling nog niet zodanig volwassen dat het een apart forum verlangt ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozilla SongBird

Bericht door PrinceGoldFreak »

nirwana schreef:
PrinceGoldFreak schreef:Ola,

Ik mis op dit forum een link of groep over Mozilla SongBird. Misschien een idee om dit ook te beginnen nu Songbird toch wel goed begint te werken.
Het lijkt mij een goed idee.
Moeten we dan ook een apart subforum beginnen over Miro (voorheen: Democracy Player) ? Of is die ontwikkeling nog niet zodanig volwassen dat het een apart forum verlangt ?
Ik ken dat programma niet, niet geprobeerd, Songbird gebruik ik nu paar mnd, en merk dat me geheugen minder last heeft dan bij Winamp (kunnen ze nog voorbeeld aan nemen). Er mogen wel wat meer plug ins voor komen, maar dat zal ze tijd wel duren denk ik. Voor de rest mis ik skins, ik zou bijv graag een Winamp look skin willen. Voor de rest is Songbird goed te gebruiken.

Danny

p.s. Profiel is gelukt
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Mozilla SongBird

Bericht door nirwana »

PrinceGoldFreak schreef:Voor de rest mis ik skins, ik zou bijv graag een Winamp look skin willen. Voor de rest is Songbird goed te gebruiken.
Bij de 0.2.5 Development Release kun je in elk geval al wel Feathers installeren. Dat is de Songbird-benaming voor thema's (skins zo je wilt).

Via http://addons.songbirdnest.com/ heb ik nu de Dove-feather gevonden. Daarnaast zitten er nog meer Feathers tussen (Jay, Blue, etc). Het wordt binnenkort tijd dat Songbird de extensies scheidt van de thema's.
Ook zitten er al enkele thema's voor Songbird 0.3 tussen. Daar reageert mijn addons-beheerder echter niet lekker op en daarom heb ik Songbird hard moeten afsluiten. Let dus even op voordat je Falcon of PureBlue installeert.

Hier is trouwens nog een complete historie van hoe Songbird er al uit heeft gezien: www.songbirdnest.com/jkoshi/blog/a_feathered_history
PrinceGoldFreak schreef:p.s. Profiel is gelukt
Dat is goed om te horen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Nirwana, weet jij misschien hoe ik een Equalizer in Songbird krijg?? En of er een plug in is die ook Lossless zoals Flac, Ape afspeeld. Als ik nu Flac afspeel is het begin met veel bugs en ook de nummer klinkt dof. Misschien dat ik iets over het hoofd zie kan ook. Maar een Equalizer zou wel handig zijn in Songbird.

Thanx voor de links :D

PGF
mono11
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 april 2007, 23:01
    unknown unknown

Bericht door mono11 »

Lijkt mij ook een goed idee om een songbird subforum te maken.
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

mono11 schreef:Lijkt mij ook een goed idee om een songbird subforum te maken.
Dacht dat die er al was, zal misschien komen, moderator had al iets erover gezegd. Dus ff geduld. Ik zou weleens willen weten wat Mozilla zou ontwerpen als ze een Media Center zouden ontwikkelen. Dat zou ik gelijk gebruiken.

Peace
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Songbird 0.3 "Developer Pre-release" is inmiddels uitgebracht: www.songbirdnest.com/node/2245
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

En inmiddels is al een tijdje Songbird 0.4 uit:
http://songbirdnest.com/release-notes/0.4
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

common sense schreef:En inmiddels is al een tijdje Songbird 0.4 uit:
http://songbirdnest.com/release-notes/0.4
Voor zover ik weet is de 0.4 nog een Developer Release. Aan de andere kant: Songbird is 1 grote developer-release. Gisteren heb ik ook de 0.4-versie geinstalleerd, aangezien ik de voorgaande versies niet meer goed aan de praat kreeg.

Ook heb ik gisteren de Nederlandse vertaling bijgewerkt met betrekking tot sneltoetsen in de menu's. Zie je in de menu's nog sneltoetsen tussen haakjes staan, dan moet je eens kijken of je een nieuw taalpakket kunt downloaden via http://translate.songbirdnest.com/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie