Ontdek een firefox geheim

Tips om handig gebruik te maken van Firefox als webbrowser.
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Hmm, iedereen die verder leest dan zijn neus lang is wist natuurlijk al lang van die install-button.

Er zijn nog meer verborgen Firefox geheimen; sommigen weten al welke geheime informatie je te zien krijgt als je 'about:mozilla' in de adresbalk invoert. Als je echt de aller-diepste Fx geheimen wil weten typ dan maar eens; 'about:kitchensink' in de adresbalk.... :wink:
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Zie about:kitchensink op http://kb.mozillazine.org/About_protocol_links.

Dit zit er al lang niet meer in, of is er uiteindelijk zelfs nooit ingekomen, misschien alleen in test versies...
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

Hmm, grappig; mijn Firefox heeft wel degelijk een 'keukengootsteen', ik vermoed dat dit te danken is aan Mr.Tech's About:About extensie.. :D
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Mudfoot schreef:Hmm, grappig; mijn Firefox heeft wel degelijk een 'keukengootsteen', ik vermoed dat dit te danken is aan Mr.Tech's About:About extensie.. :D
Dat zou best wel eens kunnen... :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ga maar eens lekker lezen in dit bugreport over de kitchensink. Vooral opmerking #120 van Asa is wel interessant (nee, ik heb ze lang niet allemaal gelezen, hoor).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

nirwana schreef:Ga maar eens lekker lezen in dit bugreport over de kitchensink. Vooral opmerking #120 van Asa is wel interessant (nee, ik heb ze lang niet allemaal gelezen, hoor).
Mij ook wat te veel om allemaal te lezen..., genoeg andere dingen te doen :wink:

Met opmerking #120 van Asa ben ik het wel eens. En daar komt nog bij: beter echte bugs oplossen!
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

^Het is allemaal nogal gedateerd en inmiddels volkomen irrelevant maar die Asa heeft maar weinig gevoel voor humor :wink:

Vind het zelf nog steeds best grappig als ik iemand 'everything and the kitchensink' van Firefox kan laten zien.
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

@ Mudfoot: zo kun je 1000 van zulk soort dingetjes inbouwen, maar het wordt er daarmee niet lichter op. En ik vind z'n argumenten steek houden.
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mudfoot »

^Jawel, helemaal gelijk Manuel. Maar ik ben niet geïnteresseerd in 1000 andere dingetjes. Hier gaat het slechts over één klein Easter Egg-je.
Bovendien zit het níet in Firefox -behalve dan bij mij thuis in één specifieke Firefox installatie en slechts binnen één specifiek profiel, die met Mr.Tech's About:About.

Dat dit op één of andere wijze zou bijdragen aan de zo gevreesde 'Bloat' lijkt me een beetje vergezocht.

En natuurlijk heeft Mijnheer Dotzler steekhoudende argumenten maar hij komt wel héél mopperkonterig over in een bug-rapport dat zo overduidelijk hilarisch en tongue-in-cheek is bedoeld. :wink:
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Mudfoot schreef:^Jawel, helemaal gelijk Manuel. Maar ik ben niet geïnteresseerd in 1000 andere dingetjes. Hier gaat het slechts over één klein Easter Egg-je.
Bovendien zit het níet in Firefox -behalve dan bij mij thuis in één specifieke Firefox installatie en slechts binnen één specifiek profiel, die met Mr.Tech's About:About.

Dat dit op één of andere wijze zou bijdragen aan de zo gevreesde 'Bloat' lijkt me een beetje vergezocht.

En natuurlijk heeft Mijnheer Dotzler steekhoudende argumenten maar hij komt wel héél mopperkonterig over in een bug-rapport dat zo overduidelijk hilarisch en tongue-in-cheek is bedoeld. :wink:
Okay, okay :wink: Maar ik had begrepen dat, toen er sprake van was, het niet als extensie er in zou komen (of weer terug zou komen), maar gewoon in Firefox zelf.

Ik zag het hilarische zelf ook niet zo, maar daarvoor heb ik misschien te snel lopen lezen (want altijd nog zoveel andere dingen te doen).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Weer een nieuwe about: about:crashes
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Terror Freak
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 juli 2009, 23:20
Locatie: Hardcore Nederland
    Windows XP Firefox

Re: Ontdek een firefox geheim

Bericht door Terror Freak »

hey hallo ik heb me net aangemeld op deze site via via hier gekomen en zoeken naar iets maar okee

ik heb direckt al een vraagje die button tevoorschijn halen okee maar dat word in het engels uit gelegt

kan iemand mij dat mischien in het nederlands uitleggen of staat dat mischien al ergens in het nederlands ?

MVG

Terror Freak :D
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Ontdek een firefox geheim

Bericht door Mudfoot »

Hallo TF en welkom in een topic dat al meer dan anderhalf jaar oud is. :shock:

Allereerst ben ik zo brutaal om je er op te wijzen dat je een verouderde versie van Firefox gebruikt. De halve wereld zit ondertussen op al 3.5.1 en ondersteuning van 3.0.* zal over niet al te lange tijd stoppen. Up-daten dus!

Als je dan nog behoefte hebt aan de 'install' button (die je helemaal niet nodig hebt als je extensies van de officiële sites download maar goed) doe dan dit;

Open een nieuwe tab en typ [i]about:config[/i] in de adresbalk, toets [b]Enter[/b] of klik [b]Ga[/b] (Als je dit nog niet eerder hebt gedaan krijg je een waarschuwing te zien die er op neer komt dat alles wat je verandert op eigen risico is.)

Typ [i]extensions.hideInstallButton[/i] in het filterveld, dubbelklik op [i]true[/i] in de 'value' kolom om hem op [i]false[/i] te zetten. Klaar. De Install Button staat nu in je add-ons manager. Ben ik toch nieuwsgierig waar je die voor nodig hebt?

:D


(Ik zie dat BBCode 'uit' staat, waarschijnlijk omdat dit zo'n antiek topic is..)
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Ontdek een firefox geheim

Bericht door Dorus »

Zo veel haast is er niet om naar 3.5 te updaten hoor, 3.0.* word nog tot januari 2010 ondersteund. Over 1 tot 2 weken zal iedereen vanzelf de update vraag krijgen, en zal het gros van de mensen ook wel updaten :)


Mocht je haast hebben, klik dan help-->controleren op updates...
Gebruikersavatar
Terror Freak
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 juli 2009, 23:20
Locatie: Hardcore Nederland
    Windows XP Firefox

Re: Ontdek een firefox geheim

Bericht door Terror Freak »

okee heel erg bedankt
sorry dat ik in een topic kom van andehalf jaar oud

ik ben sinds gister op het forum maar okee

heel erg bedankt voor u hulp
ik zal eens kijken wat ik kan doen
ik heb eens rond gekeken op het forum
er staan genoeg dingen op die mij wel intreseren :)

hoe kunt u zien dat ik een verouderde versie heb ??

ik heb me firefox geupdate :)

ik weet niet waar ik hem voor nodig heb maar zo ontdek nog eens iets in firefox

[i]true[/i] in de 'value' kolom om hem op [i]false[/i] <---------die kan ik nergens vinden

MVG

TF
Plaats reactie