Sunbird 0.7 via een server

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
rovaza
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 februari 2008, 14:53
Locatie: soest
    unknown unknown
Contacteer:

Sunbird 0.7 via een server

Bericht door rovaza »

Hallo,

Ik wil graag sunbird op een server zetten en zo dat alle werk pc`s deze uiterst makkelijke agenda kunnen gebruiken. Wilde aparte agenda`s aanmaken met kleuren, zodat ze hier bij de receptie makkelijk overzicht houden. Dus, het programma (database) moet draaien op een server, maar van elke werk pc geopend kunnen worden. Er hoeft niets afgeschermd te worden met wacht woorden oid.
Ik ben echt een leek , maar dacht dat dit wellicht wel mogelijk moet kunnen zijn. Kan iemand mij verder helpen ????
Alvast bedankt.

Roald
Gebruikersavatar
koenh
Berichten: 222
Lid geworden op: 7 april 2005, 11:02
    unknown unknown

Bericht door koenh »

Hey
Ik weet niet of jouw opstelling werkt (of kan werken...)
Wat je eventueel kan proberen, is op de server Webdav/Caldav te installeren.
Daarna zet je sunbird op alle pc's, en laat je ze de agenda's op afstand benaderen. Je kan dan via paswoorden instellen wie wat kan op de verschillende agenda's.

Er is onlangs hierover reeds een onderwerp geweest... Misschien haal je daar meer informatie uit...

grz,
Koen
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Lees ook dit onderwerp even door.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie