Ideeen voor een nieuwe MozBorrel

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.

Wat vind je van deze nieuwe opzet ?

Peiling eindigde op 20 juli 2006, 22:00

Goed idee
7
100%
Ik duik liever wederom de kroeg in
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Ideeen voor een nieuwe MozBorrel

Bericht door nirwana »

Vorig jaar stond de MozBorrel op het programma. Dit was een gezellig samenzijn van mensen die elkaar vooral via het forum van MozBrowser kennen. Dit jaar is het plan opgevat om dit te herhalen.

Frits de Jong heeft inmiddels namens MozBrowser voorgesteld om het dit jaar wat groter aan te pakken. Het idee is nu als volgt:
- er worden presentaties georganiseerd over Mozilla en aanverwante zaken
- de software van Mozilla kan worden uitgeprobeerd/gedemonstreerd
- er zijn voldoende Mozilla-experts aanwezig om iets over de software te vertellen
- de toegang houden bij voorkeur gratis om zoveel mogelijk mensen te interesseren

We willen ons hierbij vooral richten op gebruikers die nog redelijk nieuw zijn met de Mozilla-software. Aangezien Internet Explorer nog altijd het grootste marktaandeel heeft, moeten er nog veel mensen zijn die de software van Mozilla niet kennen en daar wat van kunnen leren.

Om het bovenstaande te kunnen realiseren zijn we op zoek naar:
- sprekers die interessant kunnen vertellen over Mozilla (of eventueel opensource en open standaarden)
- een of meerdere sponsoren die Mozilla een warm hart toedragen (zodat we de toegang gratis kunnen houden)
- een geschikte locatie (bij voorkeur met computers + Internet-aansluiting)

Met dit bericht proberen we te peilen hoeveel animo er voor zoiets is. Iedereen die iets te bieden heeft roepen we op om hierop te reageren. Dit kan via e-mail of via een bericht in het forum.
Laatst gewijzigd door nirwana op 26 april 2009, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Weer eens heel wat anders dan vorig jaar :wink:

Het moet i.i.g. gratis, anders komt er echt niemand die Mozilla nog niet of nauwelijks kent, vermoed ik. En anders tegen een zeer kleine vergoeding (waar dan ook wel een duidelijk progamma tegenover moet staan).

Sowieso is het een goed om een helder progamma samen te stellen dat echt aantrekkelijk is (dus niet te veel, en te lange, te technische lezingen), de techneuten vinden elkaar op de bijeenkomst toch wel :)

Laten zien wat er allemaal kan (extensies b.v., waar veel beginners er maar een paar van kennen).

Verder zijn m'n ideeën voor dit moment even op. Ik steun het initiatief om het dit jaar eens ander te pakken.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Lijkt me prima.
Ik sluit me verder geheel bij de opmerkingen van Manuel aan.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Inmiddels zijn we een paar weken verder en in onderling overleg is besloten om een uitgebreide MozBorrel voorlopig even in de ijskast te zetten. Het aantal aanmeldingen is helaas te gering om daar een heel 'circus' voor op touw te zetten. Hopelijk zal iets dergelijks in de toekomst wel mogelijk zijn.

Maar niet getreurd, er komt wel een MozBorrel, maar dan gewoon in de kroeg, zonder verder programma.

Zie verder deze -oorspronkelijke- topic.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik vind de nieuwe opzet een goed idee, maar het lijkt me vooral goed om er op de komende mozborrel over te praten.... dan kunnen we een en ander misschien een beetje uitwerken :) en volgend voorjaar meer beslagen te n ijs komen... bijv bij de introductie van FF3.0
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Staat er dit jaar iets op de rol. Misschien ivm met Firefox 3?? lijkt me wel gezellig lol.

Peace
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

PrinceGoldFreak schreef:Staat er dit jaar iets op de rol. Misschien ivm met Firefox 3?? lijkt me wel gezellig lol.
Rond FF 3 kunnen we misschien wel een soort van release party opzetten, zodat we elkaar weer eens IRL kunnen zien.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

nirwana schreef:
PrinceGoldFreak schreef:Staat er dit jaar iets op de rol. Misschien ivm met Firefox 3?? lijkt me wel gezellig lol.
Rond FF 3 kunnen we misschien wel een soort van release party opzetten, zodat we elkaar weer eens IRL kunnen zien.
Lijkt mij wel leuk moment dat te doen rond release van Firefox 3, misschien kunnen we Mozilla Nederland weer vragen presentatie te geven over Firefox 3 :D

Peace
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Mij best.
Ik kom wel (als het tenminste enigszins kan). :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

adri schreef:Mij best.
Ik kom wel (als het tenminste enigszins kan). :)
Is dit forum nu eigenlijk een onderdeel van Mozilla. Ik ben er zeker wel als het met me werk uit komt, lijkt me leuk user te ontmoeten en wat van Mozilla mensen te leren.

Peace
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

PrinceGoldFreak schreef:Is dit forum nu eigenlijk een onderdeel van Mozilla.
Wij hebben geen officiële banden met de Mozilla-organisatie. Aan de andere kant verenigen we wel alles wat er op Mozilla-gebied in Nederland en België (Vlaanderen) gebeurt. Vanuit alle geledingen wordt onze site gebruikt als informatiebron en om met elkaar van gedachten te wisselen over uiteenlopende onderwerpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

nirwana schreef:
PrinceGoldFreak schreef:Is dit forum nu eigenlijk een onderdeel van Mozilla.
Wij hebben geen officiële banden met de Mozilla-organisatie. Aan de andere kant verenigen we wel alles wat er op Mozilla-gebied in Nederland en België (Vlaanderen) gebeurt. Vanuit alle geledingen wordt onze site gebruikt als informatiebron en om met elkaar van gedachten te wisselen over uiteenlopende onderwerpen.
Maar ik neem aan dat veel van de moderators en/of beheerders wel banden hebben met Mozilla. Hoe groot is de kans dat als we iets rond release FF3 zouden doen dat er mensen van Mozilla daar bij zullen zijn om dingen te vertellen.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

PrinceGoldFreak schreef: Maar ik neem aan dat veel van de moderators en/of beheerders wel banden hebben met Mozilla. Hoe groot is de kans dat als we iets rond release FF3 zouden doen dat er mensen van Mozilla daar bij zullen zijn om dingen te vertellen.
Mozilla ontwikkelaars bedoel je?
Geen.
Ik heb verder ook helemaal niets met Mozilla van doen. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

adri schreef:
PrinceGoldFreak schreef: Maar ik neem aan dat veel van de moderators en/of beheerders wel banden hebben met Mozilla. Hoe groot is de kans dat als we iets rond release FF3 zouden doen dat er mensen van Mozilla daar bij zullen zijn om dingen te vertellen.
Mozilla ontwikkelaars bedoel je?
Geen.
Ik heb verder ook helemaal niets met Mozilla van doen. :)
Omdat ik in het begin van deze topic gelezen had dat bij de 2006 bij een komst wel mensen van mozilla waren.
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

Ik heb eens zitten denken voor een leuke en mooie lokatie voor een MozBrowser Meeting.

P60 in Amstelveen, is een top lokatie. Het is een pop - cultuur en nieuwe media podium. Met 2 zalen en eet cafe. De grote zaal baar en podium en er boven balkon met bar, (het podium wordt vergroot verbouwing is al bezig) in zaal er onder is een soort relax zaal ook met bar. Qua vervoer is het perfect zo wel voor auto als ov. P60 ligt langs de A9 richting Schiphol in het centrum van Amstelveen. Het gebouw is tegelijk gebouwd met het naast gelegen bus station met daar boven parkeer garage (is "zover ik weet" gratis als je P60 bezoekt. De bussen die er vertrekken gaan zo wel richting Amsterdam CS en richting Amsterdam Zuid station en Schiphol. Ik heb er zelf in het begin als vrijwilliger gewerkt en het is een lokatie die past bij het beeld van Mozilla nieuwe media. Kijk voor info op http://www.p60.nl

Het is maar een idee en het ligt vrij centraal in NL.

Peace PGF
Plaats reactie