Nvu opvolger

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
SamuëlM
    unknown unknown

Nvu opvolger

Bericht door SamuëlM »

Wanneer en door wie komt er een opvolger voor Nvu? Het programma is ondertussen wel al aan de oude kant. Misschien een idee voor een nieuw programma van Mozilla. Dan hebben ze alles om echt volledig te kunnen internetten.
alarconconsult
Berichten: 275
Lid geworden op: 22 maart 2007, 12:12
Locatie: hooglede
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Nvu opvolger

Bericht door alarconconsult »

aingeal schreef:Wanneer en door wie komt er een opvolger voor Nvu? Het programma is ondertussen wel al aan de oude kant. Misschien een idee voor een nieuw programma van Mozilla. Dan hebben ze alles om echt volledig te kunnen internetten.
KOmpozer??
SamuëlM
    unknown unknown

Bericht door SamuëlM »

Noem ik niet bepaald een alternatief. Het lost enkele bugs op maar om van een echt alternatief te kunnen spreken, gaat KomPozer lang niet ver genoeg. Zo is er ook geen Intel of universal binary versie te krijgen en moet je een taalpakket installeren. Handig is wel anders.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Nvu opvolger

Bericht door nirwana »

aingeal schreef:Wanneer en door wie komt er een opvolger voor Nvu? Het programma is ondertussen wel al aan de oude kant. Misschien een idee voor een nieuw programma van Mozilla. Dan hebben ze alles om echt volledig te kunnen internetten.
Ik zou het ook liever vandaag dan morgen zien. Maar ik zie vooralsnog niets dat in die richting wijst. Er is inderdaad wat Kompozer-ontwikkeling, maar uiteindelijk moet Nvu/Composer verder worden door-ontwikkeld.

Ik denk dat Mozilla daarvoor Daniel (Glazman) toch weer nodig zal hebben. Maar ik heb geen zicht op de status van de Nvu/Composer-broncode. Als nu alle Nvu-code in het versiebeheer-systeem van Mozilla zit, dan zou ik denken dat iemand daarop verder kan ontwikkelen.

Nvu heeft zeker nog wel wat ontwikkeling nodig. Wat Daniel heeft gedaan was erg goed, maar daarop is nu een vervolg nodig. Ik ben ook benieuwd op basis van welke code Kompozer dan gebouwd is. Dat zou haast de originele Nvu-code moeten zijn. Dan zou ik ook denken dat je daarop voort moet kunnen ontwikkelen. Maar misschien is het probleem wel een gebrek aan programmeurs met voldoende kennis, focus (en vrije tijd).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
SamuëlM
    unknown unknown

Bericht door SamuëlM »

Of gewoon een nieuw project beginnen en alles vanaf 0 opbouwen.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: Nvu opvolger

Bericht door common sense »

nirwana schreef: Maar misschien is het probleem wel een gebrek aan programmeurs met voldoende kennis, focus (en vrije tijd).
Of niet zozeer een gebrek aan programmeurs, maar gebrek aan organisatie talent, of botsende karakters, is vaak ook het probleem. Dus dan gaat het over het stukje social engineering, en niet de harde technische skills.

Niet dat je die niet nodig hebt, want het gebrek aan harde technische kennis hier in Nederland heeft volgens mij toch ook dramatische gevolgen. Maar goed dat is weer een ander probleem.

@aingeal
En als je wat voor de Mac zoekt zijn daar volop fraaie tooltjes voor te vinden:
http://www.panic.com/coda/

Klopt, niet gratis, maar wel bijna voor niks. En meer waar voor je geld dan bijvoorbeeld iWeb.
SamuëlM
    unknown unknown

Re: Nvu opvolger

Bericht door SamuëlM »

common sense schreef:En meer waar voor je geld dan bijvoorbeeld iWeb.
Ik gebruik niet voor niets bijvoorbeeld Firefox, Thunderbird, Sunbird, Songbird, Cyberduck, NeoOffice, ...
Het besturingssysteem gebruiken is al voldoende :wink: Overal waar het kan, code van derden.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

:)

Maar Apple is zelf ook niet vies van het gebruik van code van derden... Met name in systeem onderdelen zoals WebKit e.d.
http://developer.apple.com/opensource/index.html

Overigens, een leuk lijstje van Mozilla of Mozilla gebaseerde software wat je gebruikt.
SamuëlM
    unknown unknown

Bericht door SamuëlM »

Wanneer je tevreden bent van een product, blijf je erbij. Firefox, Thunderbird en Sunbird gebruik ik standaard. Songbird sinds 0.4 En ik ben vrij veeleisend op programmatuur gebied. Van NeoOffice niet bepaald maar bij gebrek aan alternatief moet ik wel.

Nu maar hopen dat Mozilla of een ander bedrijf eens denkt aan een programma maken waarmee je websites kunt maken. Dan is de geproduceerde code (in theorie) altijd juist.
alarconconsult
Berichten: 275
Lid geworden op: 22 maart 2007, 12:12
Locatie: hooglede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door alarconconsult »

aingeal schreef:Wanneer je tevreden bent van een product, blijf je erbij. Firefox, Thunderbird en Sunbird gebruik ik standaard. Songbird sinds 0.4 En ik ben vrij veeleisend op programmatuur gebied. Van NeoOffice niet bepaald maar bij gebrek aan alternatief moet ik wel.

Nu maar hopen dat Mozilla of een ander bedrijf eens denkt aan een programma maken waarmee je websites kunt maken. Dan is de geproduceerde code (in theorie) altijd juist.
ik gebruik ook alles, alleen van songbird ben ik niet zo tevreden, waarschijnlijk ligt het aan mij maar heb er altijd problemen mee
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Bericht door common sense »

aingeal schreef:Dan is de geproduceerde code (in theorie) altijd juist.
In ieder geval hopelijk iets minder kronkelig ofzo. Zelf gebruik ik zo af en toe http://tidy.sourceforge.net/ vanuit de terminal om typfoutjes en slordigheden op te sporen. Gebruik is eenvoudig, voor hulp type

Code: Selecteer alles

man tidy
in de terminal.

En Songbird, deze kent inderdaad nog veel nukken en tekortkomingen, maar het is dan ook nog steeds developer software. Op de hoofdpagina staat dan ook duidelijk be brave. Dus niet voor bange mensen.

En als Songbird niet bevalt, kun je zoiets als aTunes of Cog eens proberen.
rebil
Berichten: 505
Lid geworden op: 25 april 2006, 20:07
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

De opvolger van Nvu/Kompozer zou Composer moeten zijn. Sinds Glazmans aankondiging dat er terug wat leven in de brouwerij zal komen, is het doodstil gebleven. Zeer frustrerend.
Gebruikersavatar
joept
Berichten: 270
Lid geworden op: 9 maart 2008, 13:45
    unknown unknown
Contacteer:

Tja

Bericht door joept »

Ik denk niet dat er heel snel een opvolger komt voor NVU.
Ik heb NVU gister gedownload. Ik vind het tot nu toe een prima progamma.

Ik heb op school tijdelijk met Frontpage gewerkt. Maar echt handig vind ik het niet. Ik vind NVU veel overzichtelijker en makkelijker. Natuurlijk is het altijd leuk als er een nieuwe verzie van NVU komt! Of een heel nieuw programma ! :D Dus als er een opvolger voor NVU is ga ik het zeker eens bekijken!
Plaats reactie