Filezilla: Submap naar server uploaden lukt niet.

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cycle Maniac
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 februari 2008, 23:16
    unknown unknown

Filezilla: Submap naar server uploaden lukt niet.

Bericht door Cycle Maniac »

Hallo mensen,

Ik wil op een server de preview van een website plaatsen. Ik sleep de betreffende map naar de server (ik probeerde zowel bovenste, als onderste
vak). Ik zie in het vak onder de menubalk dat filezilla allerlei code aan het verwerken is (er gebeurt blijkbaar wel degelijk iets). Maar de map zelf verschijnt niet.
Via Bestand >> Paginamanager probeerde ik ook 'nieuwe site' en 'nieuwe map', maar ook dat geeft geen resultaat.

En dus is m'n vraag: Wat moet ik nou anders doen, om die map op de server te krijgen?

Noot: Enige tijd geleden, lukt het me wel om een map op de server aan te maken (ik heb geen idee meer hoe ik dat deed). Maar bestanden naar die map uploaden lukte ook niet. In de geopende map stond dan nog steeds '<Lege mappenlijst>'. (Zie onderste afbeelding).

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Groet, Marco :wink:

P.S. Misschien overbodig. Maar ik heb hostnaam en gebruikersnaam in photosoep voor de zekerheid maar weggepoetsd.

Afbeelding

Afbeelding
M'n fotografie: Marc Boom.com
Any colour as long as it's black or white.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Filezilla: Submap naar server uploaden lukt niet.

Bericht door nirwana »

Cycle Maniac schreef:Via Bestand >> Paginamanager probeerde ik ook 'nieuwe site' en 'nieuwe map', maar ook dat geeft geen resultaat.
Dat is puur voor het indelen van de websites waarmee je een verbinding wilt maken. Ik heb geen idee waarom dat ding PaginaManager heet, maar dat zie ik als een foutje in de vertaling. SiteManager lijkt me dan een beter idee. Of SiteBeheerder zoals NVU het noemt. Of kortweg Sitebeheer of FTP-beheer. Maar goed, we zijn hier niet om het over de vertaling van het programma te hebben.
Cycle Maniac schreef:En dus is m'n vraag: Wat moet ik nou anders doen, om die map op de server te krijgen?
Volgens mij heb je 2 manieren voor het uploaden:
1) slepen vanuit de lokale view binnen Filezilla naar de juiste map op de server
2) slepen vanuit de Windows Verkenner (Mijn Computer)

Mocht geen van beiden werken, plaats hier dan eens wat informatie uit de log die Filezilla toont tijdens het uploaden. Je kunt de inhoud van het logvenster wissen, dan een upload-actie uitvoeren en dan de resulterende log-informatie hier plaatsen.
Cycle Maniac schreef:Noot: Enige tijd geleden, lukt het me wel om een map op de server aan te maken (ik heb geen idee meer hoe ik dat deed). Maar bestanden naar die map uploaden lukte ook niet. In de geopende map stond dan nog steeds '<Lege mappenlijst>'. (Zie onderste afbeelding).
Een nieuwe map kun je maken door op de server met de rechtermuisknop te klikken en dan te kiezen voor Map aanmaken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie