getob met uploaden plaatjes

Tips voor de Nvu en Kompozer. Dit zijn visuele programma's om webpagina's mee te maken (WYSIWYG).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2008, 16:13
Locatie: den haag
    unknown unknown
Contacteer:

getob met uploaden plaatjes

Bericht door Johanna »

Beste Mensen,
Ten einde raad wend ik me tot jullie. Ik heb problemen met het uploaden van plaatjes uit de (Engelstalige) Kompozer. Krijg foutmelding 550.
Heb alle tips uit het forum al geprobeerd maar het lukt me niet.
Het gekke is dat het eerst wel goed ging:
Ik heb 2 sites over elektrostress gemaakt, een nederlandse & een engelse versie.
Als eerste heb ik de engelse versie MOEITELOOS via ftp van Kompozer op internet gekregen (provider casema). Daarna de nederlandse site geupload. Dat lukte niet via ftp van Kompozer maar WEL met Core ftp light (provider Strato). Alles stond er mooi op! Zie nederlandse site www.elektrostress.org
Toen ik echter veranderingen in de engelse site wilde uploaden ging zowel het uploaden via Kompozer als via Core ftp niet meer (foutmelding 550).
>Heb toen een aparte afbeeldingenmap bij de engelse site gezet in de hoop dat de platjes wel gevonden werden. Niet dus.
>Heb plaatjes via Site Manager proberen te verslepen naar de tekst: foutmelding 550.
>Heb een link proberen te maken uit de tekst naar de afbeeldingenmap (maar die verschijnt niet in Site Manager) TOEN LIEP KOMPOZER VAST & de tekst is niet meer te bewerken.
De engelse site ziet er zonder plaatjes echt niet uit...
VRAAG: Is het mogelijk om de lokale URL relatief te maken via de html code van de site? Zo ja, hoe en waar precies?
Of via Kompozer (engelse versie) de html code opschonen. Ik weet niet hoe dat moet, alles geprobeerd, lukt niet.
Ik hoop dat jullie raad weten.
Alvast heel veel dank,
Johanna
last van straling?
www.elektrostress.org
Gebruikersavatar
Johanna
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2008, 16:13
Locatie: den haag
    unknown unknown
Contacteer:

Oplossing voor problemen met uploaden plaatjes

Bericht door Johanna »

Beste Mensen,
Heb een oplossing gevonden om mijn elektrostress-site gemaakt in Kompozer toch op internet te krijgen MET PLAATJES :D
Wel langs een omweg, maar goed.
Ik heb de bestanden een voor een in Word geladen en daar de plaatjes opnieuw erin gezet.
Alles bewaard in de oorspronkelijke (kompozer)map.
ff gekeken of kompozer er nu iets mee kon, maar foutmelding 550.
Alles (uit de kompozermap) geupload met Core flp.
Een groot gedeelte kwam met plaatjes nu wel op internet te staan.
Op een paar bestanden na die door Core ftp niet werden overschreven.
Heb eerst in Core ftp de betreffende bestanden van internet verwijderd en ze toen opnieuw geupload.
EN NU STAAT ALLES ER MOOI OP.
Als ik t.z.t. weer veranderingen wil aanbrengen met kompozer ga ik alles eerst downloaden van internet. Volgens mij moet kompozer hier dan geen problemen mee hebben.
Ik hoop dat anderen iets aan mijn oplossing hebben.
Hartelijke groet van Johanna
last van straling?
www.elektrostress.org
Plaats reactie