waarom ik de mozilla firefox browser gebruik

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
klant
Berichten: 10
Lid geworden op: 3 november 2004, 21:52
    unknown unknown

waarom ik de mozilla firefox browser gebruik

Bericht door klant »

Ik gebruik hem sinds enkele uren.
Mij is gezegd dat hij veilig en stabiel is en dat hij ook handzaam is.
Die veiligheid en stabiliteit moet ik geloven. De handzaamheid lijkt me inderdaad goe.
Omdat ik ook totaal nieuw ben op dit forum en niet precies weet waar ik de vragen moet stellen, waag ik het voor de eerste keer maar hier.
Ik heb de gratis browser gedownload. Deze is uiteraard in het engels. Is er ook al een nederlandse versie? Zo ja, waar vind ik die om te downloaden.
En als die vertaling er is, kan die dan over de engelse versie heen geinstalleerd worden.
Alvast dank
Sijmen Mol
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Welkom op het forum :)

Je hebt nu waarschijnlijk versie 1.0PR. Deze versie is niet in het Nederlands vertaald. Er is wel een vertaling van 0.9.3 beschikbaar op http://mozillanl.mozdev.org, maar je kunt beter de 1.0PR versie gebruiken.
Waarschijnlijk komt volgende week dinsdag (9-11) versie 1.0 van Firefox uit met een Nederlandse versie hiervan. Er is al wel een vertaalde versie van en die is erg goed te gebruiken, maar dan moet je volgende week weer upgraden naar de echte v1.0. Als je Nederlands wilt is dit wel de beste optie.
In deze map kun je alle vertaalde 1.0RC versies vinden en je moet de builds hebben met nl-NL in de URL.

Voor 1.0 komen er ook goede vertalingen die over een Engelse versie heen geïnstalleerd kunnen worden, maar deze zullen niet werken op de 1.0PR builds.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:In deze map kun je alle vertaalde 1.0RC versies vinden en je moet de builds hebben met nl-NL in de URL.
Je hoeft overigens daar maar 1 bestand te downloaden. Alleen het bestand met daarin de naam van het besturingssysteem waarvoor je Firefox wilt hebben. win32 is de Windows-versie. Die is in 2 smaken beschikbaar:
1) installatieprogramma (is aan te raden)
2) zip-bestand (gewoon uitpakken in een map van jouw keuze en het werkt)
Linux en Mac spreken wel voor zich.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

dank

Bericht door Gast »

Dank voor de hulp.
Ik denk dat het het makkelijkst is om de nieuwe nederlandse versie van over enkele dagen af te wachten.
Ik heb er twee vraagjes over:
1. kondigt het forum in het algemeen de preciese dag van "binnenkomst" van een versie ergens aan en waar?
2. en als de versie er is, waar vind ik deze dan? Of maakt dit forum een link naar die plek?
Met vriendelijke groet,
Gast
    unknown unknown

even verder

Bericht door Gast »

Mijn gebruikersnaam is "klant"
Ik gaf ik het bovenstaande berichtje een reactie op de twee antwoorden die ik had gekregen. In het vakje "gebruikersnaam" plaatste ik mijn naam "klant" . Het berichtje kon niet worden verzonden, omdat die naam al bestaat. Ik heb het berichtje toen zonder naam verzonden, en nu is het van een gast, terwijl ik kenbaar wil maken dat het van mij (klant) is. Wat doe ik fout? Ik moet mij toch herkenbaar kunnen maken. Het zal wel iets stoms zijn.
Met vriendelijke groet,

Sijmen Mol
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: dank

Bericht door Gert-Paul »

Anonymous schreef:Dank voor de hulp.
Ik denk dat het het makkelijkst is om de nieuwe nederlandse versie van over enkele dagen af te wachten.
Ik heb er twee vraagjes over:
1. kondigt het forum in het algemeen de preciese dag van "binnenkomst" van een versie ergens aan en waar?
2. en als de versie er is, waar vind ik deze dan? Of maakt dit forum een link naar die plek?
Met vriendelijke groet,
Op forum is het niet te lezen, wel op de site zelf. Bekijk www.mozbrowser.nl maar eens. Er zal een link te vinden zijn in het nieuwsbericht als de versie uit is.

Verder is het probleem dat je je eerst hebt aangemeld (eerste bericht) maar nu als gast post. Je moet dus inloggen met je gebruikersnaam (klant dus) en je wachtwoord dat je opgegeven hebt toen je je aanmeldde. Dan kun je weer als ' klant' berichten plaatsen. Op die manier kan er geen verwarring ontstaan en kunnen gasten geen namen gebruiken die andere forumleden al gebruikt hebben.
klant
Berichten: 10
Lid geworden op: 3 november 2004, 21:52
    unknown unknown

aan Gert Paul

Bericht door klant »

Dank,

Ik ga nu even proberen of ik overkom als "klant"
Sijmen Mol
klant
Berichten: 10
Lid geworden op: 3 november 2004, 21:52
    unknown unknown

ja

Bericht door klant »

Ja dus,

Vriendelijke groet,
Sijmen Mol
Plaats reactie