OpenOffice 3.0 bèta 1

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik heb hem geïnstalleerd en het valt me op dat OOo 3 toch wel een stukje sneller opstart (dat vinden wij allen zo prettig, ja ja).

Dat van die meerdere pagina's tegelijk kunnen bekijken kan ik in OOo3 nergens vinden.
Kijk ik ergens overheen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Ik heb hem hier nu in Fedora draaien, ik heb hem nog niet 'echt' nodig gehad, maar de eerste indruk is in ieder geval goed.

Bij mij werkt de spellingscontrole wel meteen :)

Meerdere pagina's tegelijk bekijken is volgens mij alleen voor hoge resoluties beschikbaar. Ik weet niet wat voor schermresolutie jij hebt? Bij mij werkt het wel met een resolutie van 1680x1050 (zonder iets in te stellen):
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Mijn schermresolutie is 1280*1024.
Hoe doe je dat dan (kan nergens een knopje o.i.d. vinden)?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Nu in 1280*960 heb ik ook maar één pagina.
Om nu die zogenaamde multi-view modus te krijgen moet je uitzoomen (beeld, in -en uitzoomen), naar bijv. 50%
Let er daarnaast nog op dat je wel even moet door-enteren naar de volgende pagina.

In 1680*1050 werkt die multi-view zonder zoomen, daar hoef je dus helemaal niets in te stellen.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Als je uitzoomt naar 50% (dan doet ie het inderdaad wel), kun je de tekst niet meer lezen... ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Dan zul je waarschijnlijk een groter beeldscherm met hogere resolutie moeten kopen ;)

Sowieso lijkt het me anders niet mogelijk om 2 pagina's tegelijk leesbaar naast elkaar te tonen.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik heb 17" schermen, de één TFT, de ander CRT.
Op zich vind ik dat groot genoeg en in principe moet je dan makkelijk twee pagina's naast elkaar kunnen tonen. Je kunt toch ook twee vensters naast elkaar open hebben (goed leesbaar!).
Daarom. :)

Maar je zult wel gelijk hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Ik denk dat die feature vooral bedoelt was om de loze ruimte op te vullen die je vroeger had.
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

Adri:
Zelf heb ik eigenlijk nooit 2 vensters naast elkaar open (altijd zo'n gedoe voor je ze netjes naast elkaar geschoven hebt)

Dit 22" scherm heb ik voor mijn verjaardag gekregen, hiervoor had ik een 14"(!) scherm, en daarop is het onmogelijk om 2 pagina's leesbaar naast elkaar te tonen.
Op een 17" zal het dan dus wel mogelijk zijn, wel vreemd dat het dan bij jou niet lukt, en misschien is het echt wel bedoled om loze ruimte op te vullen.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Op mijn 22 inch scherm, resolutie 1680x1050 kan ik op 95% zoom twee pagina's redelijk leesbaar weergeven in OOO 3.0.0.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie