Hier is hij dan. Het zou zeer goed kunnen (ik weet het eigenlijk wel zeker

) dat er dubbele meldingen bij zitten, maar liever 3x te veel, dan 1x te weinig...
-------------------------------------
Bladwijzers -> {willekeurige directory} -> "in tabbladen openen" staat (@) als hotkey.
In het context menu van de Bladwijzers staat allemaal (@) als hotkeys.
Eigenschappen van een Bladwijzer heeft als tabblad caption "Info(G)".
Bladwijzer -> "Bladwijzer van deze pagina maken". Op dit scherm staat "Naam(U)"
De extentionmanager heeft het over update en updaten (ook context menu). Zou ook prima "Bijwerken" kunnen zijn. En de tooltip van "controleer op updates voor uw extensies" zou dan "controleren of er nieuwe versies van uw extensies zijn" kunnen worden.
Het context-menu van de extention manager heeft het over "Bezoek homepage" van een extensie.
Het context-menu van de extention manager heeft het over "Verplaatsen naar bovenaan". Dit is niet echt fantastisch Nederlands. Is "Verplaats naar boven" niet voldoende of anders "Verplaats naar bovenkant"?
In ditzelfde menu zijn veel hotkeys gelijk (2x O, 2x U, 3x V)
De titel van de Download subscherm in het Voorkeuren scherm is een enkele "D" ipv "Downloads". Dit resulteert er ook in dat de downloadmanager geopend wordt dat deze ook alleen een "D" als caption heeft.
Hulp -> "Help Contents" is niet vertaald.
Hulp -> "For Internet Explorer users" is niet vertaald.
Hulp -> "Firefox aanbevelen (P)" is geen goede hotkey, kan niet gewoon een letter gekozen worden, of de tekst aanpassen in "promoten".
Hulp -> "Over Mozilla Firefox" werkt niet: XML ontleedfout
In het menu Ga staat Alt+Thuis als hotkey. Die toets heb ik niet op mijn toetsenbord zitten, wel een Alt+Home. Ook vind ik de "links pijltoets" en "rechts pijltoets" niet echt mooi. Alt+Links en Alt+Rechts lijkt mij beter.
In het menu Gereedschappen staat JavaScript Console. Als ik die open dan heet hij ineens JavaScript-paneel.
Voorkeuren - Geavanceerd: Bij "Bladeren met tabbladen" staat nog "bookmarks"
Menu Gereedschappen, het item heet "Uitbreidingen" maar verder wordt overal "Extensies" gebruikt. Ik lijkt mij ook handiger want dit blijft het dichtst bij het Engels en daardoor op de Engelstalige mozilla-site beter te vinden.
Ik weet dat dit eerder al is besproken (en weet niet precies wat de uitkomst van die discussie nu echt geworden is), maar ik blijf de termen webstek (website), bladerprogramma (browser) en Gereedschappen (Extra's) niet goed vinden. Ik kan me zo voorstellen dat dit bij reviews in bladen/sites tot opmerkingen gaat leiden (met name "webstek").
-------------------------------------