Wiki dood?

In de Wiki staan per onderwerp uitgebreide beschrijvingen van Mozilla-termen om zo iedereen snel op weg te helpen.
De Wiki maakt het ook mogelijk dat iedereen eraan kan toevoegen en wijzigen. In dit forum wordt daarover meer uitleg gegeven en kun je erover discussieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Wiki dood?

Bericht door adri »

Zucht...
Ik heb de afgelopen dagen bergen met spam verwijderd uit de wiki en nu staat er dus weer een hele hoop.
Ik kan er verder niks aan doen, heb geen beheersrechten.
Het gaat me behoorlijk de keel uithangen en heb ook helemaal geen zin meer om die rommel iedere keer weer op te ruimen om er binnen een dag weer eens zoveel voor terug te krijgen. :(

Zolang er geen beheerder is die er echt wat aan doet steek ik er geen tijd meer in en ga ik me toch maar eens toeleggen op SUMO.
Het spijt me.
Afbeelding
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Is inderdaad niet echt mooi meer zo.
Lijkt me dat Martijn hier een of andere captcha of zo op moet zetten. Weet zelf niet wat voor beveiligingen er mogelijk zijn. Misschien nieuwe aanmeldingen weigeren en alleen na toestemming van de beheerder.
Maar goed, zoals je al zegt je hebt geen admin rechten.
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    unknown unknown

Bericht door Dorus »

Wie heeft admin rechten? En kun je niet wat meer mensen rechten krijgen om bans uit te voeren? Dan zou het toch redelijk snel op te lossen moeten zijn, alle spam lijkt toch vanaf een hand vol accounts geplaatst te worden.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Voor zover ik weet heeft alleen Martijn momenteel admin-rechten. Maar die kan ik niet bereiken...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

IK heb Martijn hierover zo juist privé een e-mail gestuurd.
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    unknown unknown

Bericht door Dorus »

De spam lijkt sinds eergisteren opgehouden te zijn.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Freek belde me net omtrent de spam in de wiki. Ik heb daarom zojuist de wiki eerst in read-only modus geplaatst (in de hoop dat dat spammers ontmoedigt).

Daarnaast wil ik kijken of ik de wiki naar een recente versie kan upgraden. Dit omdat ik op dit moment even niet weet hoe deze spam werkt. Het lijken steeds nieuwe gebruikersnamen waaronder gespamd wordt, terwijl nieuwe gebruikers zich volgens mij al sinds tijden niet kunnen registreren. Dus er zal wel weer ergens een exploitje in deze software zitten waardoor men het toch voor elkaar krijgt.

Als iemand meer info heeft over deze (nieuwe ?) vorm van wiki-spam dan hou ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

Dat is in ieder geval goed nieuws!
Ik heb inmiddels begrepen dat de wiki software weer helemaal up-to-date is en dat Dorus en ik beheersrechten gekregen hebben.

Kunnen we er tenminste écht wat aan doen, als er weer gespamd wordt. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Inmiddels is de wiki op /wiki ook weer schrijfbaar gemaakt. Deze is nu ge-upgrade naar de recentste versie van de Mediawiki-software. Ook heb ik er nog enkele skins aan toegevoegd. Een daarvan is de skin van de Mozilla-wiki (cavendish). Via de voorkeuren kun je een andere skin als uiterlijk selecteren.

En dan op naar de volgende upgrade: het forum naar phpBB3.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

nirwana schreef:En dan op naar de volgende upgrade: het forum naar phpBB3.
Veel succes :!:
Misschien wel leuk om verslag te doen van al de zaken die je tegenkomt. Het lijkt mij een omvangrijke klus, gezien de grootte van de database.
Plaats reactie