Upgrade forum naar phpBB3

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door nirwana »

Hallo,

Vandaag wil ik een forum-upgrade naar phpBB3 proberen uit te voeren. Dit heeft uiteraard down-time tot gevolg. We proberen dat echter tot een minimum te beperken. Tijdens de upgrade zal het forum worden uitgeschakeld, zodat er niet per ongeluk een bericht kan worden geplaatst.

Verwacht wordt dat de upgrade vanaf 15 uur vanmiddag zal beginnen om zo iedereen nog even tijd te geven om berichten te plaatsen c.q. af te ronden.

Het is mijn bedoeling om in eerste instantie een redelijk standaard upgrade naar phpBB3 uit te voeren. Vanaf daar kunnen we bekijken wat er daarna gewenst is. Zo zou ik ook graag weer een soort frontpage met nieuws-overzicht willen toevoegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door nirwana »

Het zal menigeen zijn opgevallen dat inmiddels het forum is ge-upgrade naar phpBB versie 3.
Vervolgens heb ik een rood uiterlijk geselecteerd en daaraan ons logo toegevoegd om het zo weer een beetje bekend eruit te laten zien.

Als er vragen / problemen / aanvullingen zijn, dan hoor ik het graag.

Heeft er overigens iemand ervaring met een frontpage/weblog-uitbreiding voor phpBB3 zodat we ook vanuit het forum nieuwsberichten kunnen plaatsen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Winnie
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 augustus 2006, 17:20
Locatie: Heerlen
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Winnie »

nirwana schreef:Het zal menigeen zijn opgevallen dat inmiddels het forum is ge-upgrade naar phpBB versie 3.
Vervolgens heb ik een rood uiterlijk geselecteerd en daaraan ons logo toegevoegd om het zo weer een beetje bekend eruit te laten zien.

Als er vragen / problemen / aanvullingen zijn, dan hoor ik het graag.

Heeft er overigens iemand ervaring met een frontpage/weblog-uitbreiding voor phpBB3 zodat we ook vanuit het forum nieuwsberichten kunnen plaatsen ?
Geen vragen tot nu toe hoor, wil alleen even melden dat het er prima uitziet :)
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door RHPJS »

Ziet er inderdaad netjes, zakelijk en professioneel uit.
Niets op aan te merken (voorlopig :wink: )
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door adri »

Mooi hoor!
Eén minpuntje: links in berichten vallen niet op.
Dus graag een streepje/kleurtje erbij, als dat kan. :)

Update:
En het OneStat tellertje is niet meer te zien.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Pettic »

Een hele verbetering!
Alleen is het lettertype zo dun dat het wel verbrokkeld lijkt.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Koen_92 »

Geweldig dat dit gebeurd is!
Werd wel tijd.

Een grote vernieuwing, maar alles ziet er nog steeds vertrouwd uit.

Ook ik heb nog 2 aanmerkingen, deze gaan over de RSS-feed van dit forum.
Ten eerste is in de feed de afzender van de gene die iets post niet meer te zien.
Iedereen heet nu ineens 'Mozbrowser forums'.
Om te verduidelijken:
Afbeelding

Het omslagpunt is op dat plaatje duidelijk te zien.

Verder kom je als je op een onderwerp klikt in de RSS-feed altijd bij de eerste pagina uit, in plaats van de laatste (waar de nieuwe informatie staat). Kan dat ook veranderd worden?
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door moZes »

nirwana schreef:Heeft er overigens iemand ervaring met een frontpage/weblog-uitbreiding voor phpBB3 zodat we ook vanuit het forum nieuwsberichten kunnen plaatsen ?
Waarom niet gewoon het forum opnemen in frames (sorry, het is vloeken in de kerk, het mogen ook divjes zijn :) )
Vervang de bovenbalk met het logo door een div met logo en wat nieuwsfeiten uit RSS of zoiets.
En dan aan de linkerkant een navigatiekolom met favoriete sites, reclame, etc. en/of links naar de veschillende fora van mozbrowser.

Verder ziet het er fris uit, maar belangrijker vind ik de update, goed gedaan!
De letterkleur mag wat mij betreft wel wat donkerder.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door nirwana »

Koen_92 schreef:Ook ik heb nog 2 aanmerkingen, deze gaan over de RSS-feed van dit forum.
Ten eerste is in de feed de afzender van de gene die iets post niet meer te zien.
Iedereen heet nu ineens 'Mozbrowser forums'.

Het omslagpunt is op dat plaatje duidelijk te zien.

Verder kom je als je op een onderwerp klikt in de RSS-feed altijd bij de eerste pagina uit, in plaats van de laatste (waar de nieuwe informatie staat). Kan dat ook veranderd worden?
Koen,

Ik heb inmiddels de RSS-feed meer gemaakt zoals die van de vorige forum-versie.
Zo heb ik een author-tag aan de RSS-feed toegevoegd. Ik hoop dat daardoor de weergave van degene die het geplaatst heeft weer goed wordt.
Ook heb ik er een andere forum-link in geplaatst die je direct naar het juiste bericht (en dus ook naar de juiste pagina) moet brengen.

Overige wijzigingen:
- de linkjes hebben nu een donker-rode kleur en een streepje eronder.
- het lettertype is nu standaard zwart, 11 pixels en Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    unknown unknown

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Koen_92 »

nirwana schreef: Ik heb inmiddels de RSS-feed meer gemaakt zoals die van de vorige forum-versie.
Zo heb ik een author-tag aan de RSS-feed toegevoegd. Ik hoop dat daardoor de weergave van degene die het geplaatst heeft weer goed wordt.
Ook heb ik er een andere forum-link in geplaatst die je direct naar het juiste bericht (en dus ook naar de juiste pagina) moet brengen.
Ja, perfect :D
Het werkt weer zoals het hoort en het vroeger werkte. Wat een service.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door adri »

Koen_92 schreef: Ja, perfect :D
Het werkt weer zoals het hoort en het vroeger werkte. Wat een service.
Daar heb ik niets aan toe te voegen. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mudfoot
Berichten: 625
Lid geworden op: 5 april 2006, 15:20
Locatie: Clown Town
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door Mudfoot »

Bedankt voor de up-date Martijn! Ik ben blij dat de 'Subsilver' skin ook nog beschikbaar is, ik vind dat die wat rustiger oogt.

Als ik me niet schromeloos vergis is dit de zelfde versie die MozillaZine gebruikt? Er zijn twee features op MZ die ik héél handig vind en die wellicht ook op dit forum geïmplementeerd kunnen worden; de 'quick reply box' onderaan de pagina's -zodat je een antwoord kan typen zonder de pagina te verlaten- en de daarbij behorende 'quote selected' optie, die het mogelijk maakt één of meer fragmenten van een bericht te citeren zonder eerst het hele bericht te citeren, de ongewenste delen te deleten en de resterende gedeelten van nieuwe/additionele tags te voorzien.
* Thanx for invading OurSpace! * | Please DO NOT PM me for private appointments. Keep them on the board so we can all have fun.
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door RHPJS »

Er is denk ik toch iets niet goed.
Kreeg vannacht een mailtje met als afzender weisbeek:

http://img514.imageshack.us/img514/3682/weisbeek.jpg
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Mozilla
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door nirwana »

RHPJS schreef:Er is denk ik toch iets niet goed.
Kreeg vannacht een mailtje met als afzender weisbeek
Nu is dat mijn achternaam, dus wat dat betreft zitten we wel in de goede richting. Maar ik zal inderdaad even kijken waar dat is ingesteld om te zien of ik daaraan iets kan aanpassen.

Edit: ik heb het emailadres vanaf waar de e-mails nu worden verstuurd gewijzigd naar mozbrowser.nl.
Alleen zie ik voorlopig nog geen mogelijkheid om een afzonderlijke naam op te geven (bijvoorbeeld "MozBrowser" of "MozBrowser Forums").
Suggesties zijn wat dat betreft welkom...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Upgrade forum naar phpBB3

Bericht door RHPJS »

Even ter informatie: ook van dit bericht werd ik nog op de hoogte gehouden door weisbeek.
PS: Informeer anders bij andere fora die ook phpBB3 gebruiken.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie