ik stel me beschikbaarMudfoot schreef:Een open forum brengt nu eenmaal dit soort ongemak met zich mee. Ik zou zeggen, stel meer moderatoren aan met, op z'n minst, spam-busting bevoegdheden

groet
MM
ik stel me beschikbaarMudfoot schreef:Een open forum brengt nu eenmaal dit soort ongemak met zich mee. Ik zou zeggen, stel meer moderatoren aan met, op z'n minst, spam-busting bevoegdheden
Dat zei ik ook niet, vandaar het maximumaantal van bv. 2, voor een eerste plaatsing van 1 of 2 artikelen per dag. Als een derde reactie of topic pas de volgende dag (of desnoods dezelfde dag, maar pas na beantwoording van de vorige) mag worden geplaatst, heb je dus met maximaal 2 spamreacties en/of -topics per nieuwe gebruiker per dag te maken.Mudfoot schreef:^ Lijkt me geen goed idee; je kan niet verwachten van first time posters met een legitieme hulpvraag dat ze eerst een dag -of langer- moeten wachten voordat ze hun probleem überhaupt kunnen voorleggen, laat staan een antwoord krijgen.
Je kunt die kraan ook zo goed mogelijk dichtdraaien en de zaak eerst eens aankijken dan op voorhand meerdere dweilen uitdelen…Een open forum brengt nu eenmaal dit soort ongemak met zich mee. Ik zou zeggen, stel meer moderatoren aan met, op z'n minst, spam-busting bevoegdheden; je kan de kraan niet dichtdraaien maar je kan wel meer dweilen uitdelen.![]()
Dat is nu precies waar ik op doel, een eenvoudige "flood control"-detectie dus, gebaseerd op normaal plaatsingsgedrag en gebruikmakend van bestaande logica in de forumsoftware. Er is immers niet veel (computer)intelligentie voor nodig om een spammer te kunnen onderscheiden van een normale gebruiker door gebruik te maken van het feit dat een nieuwe gebruiker nooit 24 of zelfs meer onbeantwoorde berichten kort na elkaar in verschillende groepen zal plaatsen. Dus nogmaals: als op dag 1 een beperking van 2 of 3 te plaatsen berichten geldt, die al direct wordt opgeheven als 1 ervan is beantwoord, ben je klaar. Niemand heeft het over dagen wachten totdat een eerste bericht mag worden geplaatst, goedkeuring geven aan een posting of merkbare beperking van het forumgedrag voor normale gebruikers (ik niet althans, een kwestie van goed lezen misschien?nirwana schreef:Ik ben er niet voor om iemand die hier net nieuw is te beperken in zijn/haar mogelijkheden. Dus wat mij betreft is iedereen hier welkom en mag deze ook direct een bericht plaatsen. Oplossingen waar ik wel iets in zie hebben meer te maken met "flood control". Oftewel, hoe onderscheid je een normale gebruiker van een spammer.
Ditmaal kwam ze uit Polen, maar inderdaad ligt dat ook oostelijk van Nederland.Tonnes schreef:Na de 43 posts uit het verre oosten zojuist
En binnen een paar uur is alles weer verwijderd. Gelukkig slapen de meeste gebruikers van onze website in de nachtelijke uren.Tonnes schreef:misschien tijd om weer eens over de mogelijkheden na te denken? De hele feedlijst vol, de lijst Actieve onderwerpen praktisch onbruikbaar…