Firefox optimizer 2010

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Firefox optimizer 2010

Bericht door JimB »

Heeft er reeds iemand ervaring met dit extern programma ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door nirwana »

Vooralsnog vertrouw ik het niet. Ik heb nu een programma met die naam gedownload (van vo2ov.com/Firefox-Optimizer-2010-New-Version_262275.html (expres geen link van gemaakt)), uitgepakt en ben het nu aan het bekijken.

Ik heb nu eerst het installatie-programma gestart (ga voorlopig nog niets installeren) en bekijk wat er nu in de temp-map is geplaatst.
Mijn virusscanner (Symantec) springt er ook al bovenop, dus dat vind ik geen goed teken...

Het installatie-programma zegt
Welcome to the Mozilla Firefox Optimizer Pack 2008 Setup Wizard
This will install Firefox Optimizers on your computer.
Nou, eerlijk gezegd wordt er voorlopig niets op mijn systeem geplaatst door dit stukje software, want ik vermoed eerder een stuk malware dan iets wat mijn Firefox gaat optimaliseren. Ik dacht toch dat ik een 2010-versie had gedownload, maar bij het starten van de setup is dit al een 2008-versie geworden.

Ah, de virusscanner is er ook al over uit:
Scan type: Auto-Protect Scan
Event: Security Risk Found!
Risk: Trojan Horse
File: D:\temp\189.tmp\ere.exe
Location: Unknown Storage
Action taken: Delete succeeded : Access denied
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door JimB »

Het is idd mogelijk dat je een verkeerde versie gedownload hebt. Ik heb in elk geval mogelijk een andere versie

Ik heb het bestand gescand met http://www.virustotal.com/nl/

Het bestand werd door 41 AV-scanners. Norton echter geeft niets aan

http://img693.imageshack.us/img693/213/scrsh023.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/5060/scrsh025.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/8263/scrsh024.jpg
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door nirwana »

JimB schreef:Het is idd mogelijk dat je een verkeerde versie gedownload hebt. Ik heb in elk geval mogelijk een andere versie
Jim,

Waar heb jij jouw versie dan vandaan gedownload ? De mijne komt vanaf de eerste hit in Google en doorgaans is dat dan toch wel het programma waar het om gaat. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Als er niet duidelijk 1 site is waarvan een programma gedownload kan worden, dan vermeldt Google waarschijnljk de site waar het vaakst naar verwezen wordt.

Ik ben nog maar eens verder gaan zoeken. Maar alles wat ik tegen kom zijn filesharing-sites (Rapidshare, torrents, etc)
Ook kwam ik de volgende beschrijving tegen:
Firefox Optimizers for Mozilla Firefox v1.x / 2.x / 3.x was developed for an easy and fast optimization of your browsing experience with Firefox. It is based on a collection of popular and well working optimization settings used and tested by the experts. Usually you have to optimize Firefox manually, which can be time consuming and difficult for the novice user. FireTune helps you here – it includes all the performance optimizations. The only thing you must do is: make your selection. Firefox Optimizers does the work for you.Details on what exactly Optimizers does can be found in the help file.
In deze tekst wordt ook opeens over FireTune gesproken. Dat is wel een programma dat we kennen. Voorlopig kan ik niet anders concluderen dan dat dit FireTune in een nieuw jasje is. En vooralsnog vertrouw ik dat jasje niet echt.

De enige site die ik wel vertrouw (Softpedia) heeft een Mozilla Optimizer in de aanbieding, maar die is zodanig oud dat in de omschrijving ook nog over Firebird wordt gesproken: softpedia.com/get/Tweak/Browser-Tweak/Mozilla-Optimizer.shtml
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door moZes »

Enkele veilige tips om Firefox te versnellen:
  • gebruik de laatste versie van Firefox, te controleren door Help :arrow: Controleren op updates... / Help :arrow: Kontrolearje op fernijings...
    controleer je add-ons via Extra :arrow: Add-ons / Ekstra :arrow: Tafoegings: schakel overbodige uit
    controleer je add-ons via Extra :arrow: Add-ons / Ekstra :arrow: Tafoegings: de-installeer uitgeschakelde add-ons
    controleer je plug-ins via Extra :arrow: Add-ons / Ekstra :arrow: Tafoegings: schakel overbodige plug-ins uit; bruikbare plug-ins zijn Flash, Silverlight en Mozilla default
    installeer de vacuum add-on, in 3.6 hoef je dit slechts eenmaal te doen, daarna zal Firefox het zelf bijhouden en kun je de add-on de-installeren.
    start Firefox opnieuw op
Lijkt mij beter dan deze obscure programmaatjes te installeren :!:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door nirwana »

Inmiddels heb ik nog een Firefox Optimizer 2010 gedownload. Dit bestand heeft weer dezelfde grootte en dezelfde inhoud.
Is het bij jou ook een rar-bestand met daarin een FirefoxOptimizer-map en daarin een mp3-bestand (dailamoDailamo.mp3) + een Firefox Optimizer.exe ?
Als ik de Firefox Optimizer.exe start dan krijg ik in mijn temp-map een aantal mapjes. Daarin zit onder andere een ere.exe (daar sprong mijn virusscanner gisteravond op), een f.exe en een batch-bestand. Dit batch-bestand heb ik even geopend en die voert eerst ere.exe uit en daarna f.exe. Nu vermoed ik dat de f.exe dan misschien een FireTune is en dus op zich wel goed werk kan doen. Maar die ere.exe vertrouw ik niet en dat is wel het eerste wat wordt uitgevoerd. Ik heb zo'n vermoeden dat dat een mooi stukje malware is en dat er eigenlijk geen aparte Firefox Optimizer 2010 bestaat.

Hoe kom je zo bij dit programma ? Werd het ergens op een nieuws-site vermeld ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door JimB »

Juist, het is die versie die ik gedownload heb. #

Hoe ik er op gekomen ben ? Ik zag dat het op een (Engelstalig) forum aangeraden werd. Er was op dat forum een discussie ontstaan over het geheugen gebruik van FF dat altijd zo hoog lag bij verschillende open tabs (van 200MB tot zelfs 1GB) > even gekeken en bij mij ligt het steeds tussen 90 en 150Mb (task manager), en na een lange surf sessie.

Er werd gesuggereerd dat dit een probleem was (geheugengebruik) dat FF nog steeds niet onder de knie had, en dat ze (FF developers) er niets aan deden om dat te verhelpen.

Dan poste iemand die link. (na 11 pagina's discussie over FF geheugengebruik > 164 posts sinds 02-01-2010)

http://www.neowin.net/forum/topic/86154 ... -mem-leak/

Euh misschien kan de post verplaatst worden want als we hier ook 11 pagina's over FF geheugengebruik gaan krijgen op 3 weken ?
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door m@tje »

moZes schreef: installeer de vacuum add-on
Hoi moZes ,bedankt voor deze tip. :)
Ik heb deze add-on uitgeprobeerd op mijn werk en het werkt erg goed ! ( nu nog thuis )

Ik kwam ook een andere versie tegen namelijk: Vacuum Places improved

Groeten martin
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door nirwana »

JimB schreef:Euh misschien kan de post verplaatst worden want als we hier ook 11 pagina's over FF geheugengebruik gaan krijgen op 3 weken ?
Volgens mij hebben wij toch iets minder gebruikers van Neowin, aangezien bij ons de voertaal het Nederlands is. Dat verkleint het potentieel aantal mensen dat erop reageert aanzienlijk.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door JimB »

m@tje schreef:Ik kwam ook een andere versie tegen namelijk: Vacuum Places improved
Ja, ik heb uiteraard ineens die verbeterde versie gedownload. Nu nog zien of dat dat alles wel helpt.
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    Windows XP Firefox

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door chocka »

JimB schreef:Heeft er reeds iemand ervaring met dit extern programma ?
Ik weet niet de ervaring hier zijn intussen, maar heb het sinds gisteren draaien. Ik heb versie 1.1 en vooralsnog is voor mij het enige zichtbare eraan dat Firefox nu in taskmanager draait op 0,4~1Mb, terwijl dit voorheen ~80Mb was.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door JimB »

Mmm .. even getest. Voor: 130Mb geheugengebruik. Bij activatie stijgt het gebruik een 10-tal seconden naar 150Mb, om vervolgens naar 125Mb te zakken. FF verbruikt nog veel te veel geheugen IMHO.
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    Windows XP Firefox

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door chocka »

JimB heb je PB gestuurd met mijn Optimizer
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door JimB »

Bedankt, geDL'd. Maar wat is het geheugenverbruik van die optimizer zelf ?
chocka
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 augustus 2005, 8:07
    Windows XP Firefox

Re: Firefox optimizer 2010

Bericht door chocka »

Optimizer draait naast FF ongeveer met 0,2~1Mb
Plaats reactie