Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Anonymous schreef:Dat is erg leuk, maar als je als beginner Css moet leren, en dan zeker in het engels, dan valt dat niet mee. (is er dus ergens een stap voor stap tut in het nederlands)
Wat ik ook als minpunt zie is dat de coderegels niet gelijk lopen met de designer. (sta met met designer onderaan de pagina en je wilt dus even zien welke code daarbij hoort, dan kan dat dus niet)
En laten we eerlijk zijn voor dummies zit frontpage wel beter in elkaar. Zeker het linken en het plaatsen van plaatjes en clipart
De dubbele view zou ook mooi zijn in Nvu, ik denk alleen niet dat we dat zeker niet voor versie 1.0 kunnen verwachten.
Verder mogen sommige dingen in Nvu wel wat duidelijker worden, dat ben ik met je eens. Er is dus nog een hoop te doen..
Hier trouwens 2 CSS handleidingen in het Nederlands: - link - - link -
Jack van Zundert schreef:kijk voor css sjablonen op http://www.csszengarden.com daar kan je de kracht zien van CSS gebruik, er staan honderden sjablonen.
Gert-Paul schreef:
Ik weet dat er nog veel dingen aan Nvu moeten verbeteren op dat terein, maar het ging meer om jou specifiek. Het kon natuurlijk ook zijn dat je sommige functies miste etc.
Als ik hier dan toch op mag reageren, de mogelijkheid van frames zou wel uiterst mooi zijn
Asterxx schreef:Als ik hier dan toch op mag reageren, de mogelijkheid van frames zou wel uiterst mooi zijn
Met CSS kun je hetzelfde bereiken als met frames, alleen zijn zulk soort pagina's beter voor zoekmachines te indexeren en zijn ze gewoon toegankelijker. Ik weet dat dit geen prioriteit is, maar misschien dat het nog eens in versie na 1.0 te zien zullen krijgen.