Thunderbird op 2 PC's

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Draniem
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 juni 2004, 21:57
    unknown unknown

Thunderbird op 2 PC's

Bericht door Draniem »

Ik werk met 2 PC, in een netwerk. Een Laptop en een vaste PC. Mail gaat via outlook. De mail bestanden (.pst) staan op de PC.
Bij outlook gaat dat prima.
Bij Thunderbird nog niet. Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en verwijs bij de EIGENSCHAPPEN, LOCAL DIRECTORY naar de PC.

Als ik op de Laptop van Profiel wissel gaat het erg traag en de mail die ik in het profiel op de vaste PC geimporteerd heb is op de Laptop niet zichtbaar.

Wat doe ik fout, of is Thunderbird hier (nog) niet geschikt voor.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thunderbird op 2 PC's

Bericht door moZes »

Draniem schreef:Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en verwijs bij de EIGENSCHAPPEN, LOCAL DIRECTORY naar de PC.
Als ik op de Laptop van Profiel wissel gaat het erg traag en de mail die ik in het profiel op de vaste PC geimporteerd heb is op de Laptop niet zichtbaar.
Wat doe ik fout, of is Thunderbird hier (nog) niet geschikt voor.
Dit moet wel mogelijk zijn, want ik heb ook zo'n instelling in mijn Mozilla.
Je hoeft op je laptop niet een nieuw profiel aan te maken, maar wel een nieuw account, misschien naast je bestaande account. Als dit account er is ga dan naar Accountinstellingen en kijk bij de serverinstelligen van je gedeelde account. Bij Lokale directory blader je naar de map op de pc, wat zoiets is als:
Gedeelde map\Thunderbird\Profiles\<profiel>\xxxxxxxx.slt\Mail\pop.<server>.nl
Klik op OK en herstart ThunderBird.
De snelheid is afhankelijk van je netwerkverbinding.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Thunderbird op 2 PC's

Bericht door moZes »

Draniem schreef:Ok, bedankt dat lukt echter krijg ik op de LapTop de inhoud van de brichten niet te zien. De bestanden staan op de PC
Overigens heb ik de directory lokale mappen gemeenschappelij gemaakt.
Het aanmaken van een extra account was niet zo prakties.
Toch moet dit lukken. Ik kan zelfs in een nieuw account het profiel van Mozilla invullen, herstarten en alles is zichtbaar.
Een mogelijkheid is nog om op je PC alle profielen te verplaatsen (kopiëren) naar een nieuwe map op je C:\-schijf, de profielen in ThunderBird naar die nieuwe lokatie te verwijzen en TB opnieuw starten. De nieuwe map delen en dan op je laptop de gedeelde map toewijzen aan een driveletter (Station). Vervolgens weer hetzelfde trucje uit mijn vorige bericht. Het kan zijn dat er rechtenproblemen zijn bij het delen van Doc & Sett..

Reacties graag gewoon in dit forum. :)
Draniem
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 juni 2004, 21:57
    unknown unknown

Bericht door Draniem »

Ik heb nu van alles geprobeerd zonder succes.
Nieuw account aangemaakt. alle mappen zijn zichtbaar, maar de inhoud van de mail niet.

Instellingen en profielen gekopieerd, geen effect.

Het delen zonder wachtwoord mogelijk gemaakt, geen resultaat.

Kortom heeft iemand nog een idee???

p.s. Op de LapTop draait XP, op de PC W98. Kan dat het probleem zijn
Gebruikersavatar
JaY
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 juni 2004, 8:44
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JaY »

Draniem schreef: p.s. Op de LapTop draait XP, op de PC W98. Kan dat het probleem zijn
Ik neem aan dat je de mappen gedeeld hebt op je XP machine en deze probeert via het netwerk met de W98 machine uit te lezen? Houdt je er in dat geval rekening mee dat WinXP partities standaard met NTFS formatteerd en Win98 ondersteund dit niet. Zorg dan dus voor dat je gedeelde map met mail op een Fat32 partitie staat.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

synchroniseren?

Bericht door moZes »

Misschien is dat een optie?
Een uitleg op:
http://computertotaal.nl/cursussen/cst.cfm?id=116
Plaats reactie