Vertalers gevraagd voor Fryske Firefox

Voor alle vertalingen van Mozilla-software in de Friese taal.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Houden jullie je alleen bezig met de vertaling van FF? Of zijn er ook al extensies in het Fries vertaald?? Misschien handig om daar een apart onderwerp over te beginnen.
Ik denk dat het bijna zover is om een apart forum voor de Friese Firefox-vertaling in het leven te roepen. Dan wordt het geheel ook zichtbaarder dan dat het nu tussen de "Overige NL-vertalingen" staat. Dan hoef je de Friese onderwerpen niet tussen de andere te zoeken en kun je ook andere onderwerpen aanmaken die over Firefox en aanverwante zaken in het Fries gaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

jammergenoeg is hij nog niet helemaal stabiel :( ik had hier net een hele lap tekst getypt, crasht ie.... nou ja beginnen we vrolijk opnieuw


Voor de Nederlandstalige kijkers thuis zal ik het maar in het Hollands doen
Nou ja misschien wordt het een beetje Bokwerds :D (lijkt me ook wel geinig trouwens een Bokwerdse versie van FF)

Wat een ontzettend leuk idee om FF in het Frysk te vertalen zeg. Een goede FFF (FjoerFoksFrysk) samen met FF Nederlands en een leuke reclamecampagne en volgens mij kun je het marktaandeel van FF in Fryslân opschroeven naar 50 tot 60 %

Ik heb FFF gisteren meteen geinstaleerd toen ik hem tegenkwam, en vind hem echt geweldig, al moest ik wel even wennen aan de nieuwe termen hoor. Het duurde wel even voordat ik door had wat byldkaaikes waren en dan ynlade eigenlijk ophelle of gedownload is.

ik wil wel helpen met de vertaling, lijkt me leuk, Ik ben op het moment nog heel druk met mijn afstudeervak, maar browsen doe ik toch gewoon wel, dus dat kan ook prima in het Frysk, kan ik hem meteen testen.
Laatst gewijzigd door Sipster op 26 september 2005, 8:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

sipster schreef:jammergenoeg is hij nog niet helemaal stabiel :( ik had hier net een hele lap tekst getypt, crasht ie.... nou ja beginnen we vrolijk opnieuw
Welke versie gebruik je? Heb je de volledige zip-versie gedownload?
Deze is gemaakt van een zgn. nightly, waar nog wel eens wat foutjes in zitten.

Heb je misschien ook tijd en zin om mee te helpen met vertalen?
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ha je was me te snel af...
ik dacht dit gebeurt me niet nog een keer, dus ik post mijn berichtje zodra ik een stukje heb en wijzig het wel weer.... dus kijk maar even boven :)
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

moZes schreef:
sipster schreef:jammergenoeg is hij nog niet helemaal stabiel :( ik had hier net een hele lap tekst getypt, crasht ie.... nou ja beginnen we vrolijk opnieuw
Welke versie gebruik je? Heb je de volledige zip-versie gedownload?
Deze is gemaakt van een zgn. nightly, waar nog wel eens wat foutjes in zitten.

Heb je misschien ook tijd en zin om mee te helpen met vertalen?
Ja dus! ik heb de versie 'ophelle' die jij hier gepost hebt... 2.0
maar damaakt verder niet uit hoor..
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

sipster schreef:Ja dus! ik heb de versie 'ophelle' die jij hier gepost hebt... 2.0
maar damaakt verder niet uit hoor.
2.0? Kijk eens bij Help :arrow: Oer Mozilla Firefox.
Staat daar niet ferzje 1.5 Beta 1?
sipster schreef:Ja dus!
Dus heb je zin om mee te helpen?
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Nee daar staat 1.0+

met 2.0 bedoelde ik de versie van de zip file: Fjoerfoks-2.0+.fy.win32.zip

en ja hoor ik wil graag helpen!

Ik krijg echt allemaal leuke ideeen zo...
Ik denk dat FFF heel goed aan de man is te brengen bij bijvoorbeeld Omrop Fryslân, die zullen wel heel snel overstag gaan en er waarschijnlijk wel een item aan willen wijden op de Fryske Tillevyzje. en zeker op de website... Zeker als we een keer een 'officieel persbericht' laten uitgaan dat er nu echt werk van gemaakt wordt om Friesland op de interentkaart te zetten.

ALs FFF uit is zouden we misschien samen met hun een Fryske Portal site kunnen maken met prominent aandacht voor Fries nieuws, programmas van Omrop Fryslan, misschien ook nu.nl nieuws(headers), speciaal gemaakt om optimaal van Firefox gebruik te maken, met elke dag een firefox tip en een hele grote link

En misschien is het ook leuk om zo'n paginagrote advertentie in de 'Ljouwerter' en het Friesch Dagblad te zetten, net als nu het plan is voor de Telegraaf (OF ALL PLACES)

en een extensie maken die paginas automatisch vertaalt in het Bokwerds :)
en en en.....

Ik zie een mooie toekomst, een friese browser! en wie weet wat volgt, mozilla messenger, ebay, een Fries besturingssysteem!!! gebaseerd op mozilla gecko technologie , dat de wereld verovert, met een hoofdkantoor in JOUSWIER!!!!! Sillicon Terp
hmgmgm..... eehhh uhm... sorry got a bit carried away.... :oops:

:P
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik had een paar dingetjes ontdekt die volgens mij niet kloppen, maar voordat ik dan flaterkes door ga geven is het wel fijn als ik de nieuwste versie heb, zodat ik niet allemaal dingen ziz te schrijven die jullie al lang veranderd hebben
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Vertalers gevraagd voor Fryske Firefox

Bericht door Trui Jentink »

Oe bliksem, wat in entûsjasme. Ik sil opsjitte mei myn oandiel yn de oersetting. :wink:
Een idee om er wat vaart achter te zetten: kunnen we proberen om ergens in de buurt van de lancering van firefox 1.5 ook de Friese versie te presenteren. Wat seit Mozes derfan?
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Hoe kom ik aan FjoerFoksFrysk ferzje 1.5 beta 1 ?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

sipster schreef:met 2.0 bedoelde ik de versie van de zip file: Fjoerfoks-2.0+.fy.win32.zip
Volgens mij staat er toch echt 1.0 in de link, maar dat geeft niet.
sipster schreef:en ja hoor ik wil graag helpen!
Mooi zo, ik stuur wel even een PB.
sipster schreef:Ik krijg echt allemaal leuke ideeen zo...
Erg leuk allemaal die ideeën. Zelf loop ik daar ook al mee rond, maar ik wil eerst een acceptabele versie hebben, voordat we het publiekelijk maken.

Mocht ik vinden dat het zover is dan zal ik samen met Frits de Jong nadenken over de PR, zoals met hem afgesproken.

Als je opmerkingen hebt, meld die dan maar hier, dubbelingen daarin zijn geen probleem hoor!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

moZes schreef:
sipster schreef:met 2.0 bedoelde ik de versie van de zip file: Fjoerfoks-2.0+.fy.win32.zip
Volgens mij staat er toch echt 1.0 in de link, maar dat geeft niet.
Even offtopic. Ik denk dat het komt door een bug in Firefox waarbij als een bestand automatisch opgeslagen wordt het eerste getal verhoogd wordt. Waarschijnlijk stond er al een bestand met dezelfde naam in die map.

In Firefox 1.5 moet dit dacht ik opgelost zijn.

Verder een vraag uit interesse: hoe ver vordert de vertaling trouwens, in procenten? Of is dat moeilijk te zeggen?
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

moZes schreef:
sipster schreef:met 2.0 bedoelde ik de versie van de zip file: Fjoerfoks-2.0+.fy.win32.zip
Volgens mij staat er toch echt 1.0 in de link, maar dat geeft niet.
klopt dat staat in de link, maar het bestand wat ik gedownload heb daar staan die 2.0 in
maar ik moet dus het winzip fjoerfoks1.0 bestand hebben
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

hmmm heb ik net gedownload, maar bij oer firefox staat nog steeds geen versie 1.5beta 1.... waar o waar vind ik die ?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

sipster schreef:hmmm heb ik net gedownload, maar bij oer firefox staat nog steeds geen versie 1.5beta 1.... waar o waar vind ik die ?
zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=5092
Plaats reactie