Versiebeheer Friese Firefox 1.5.0.1

Voor alle vertalingen van Mozilla-software in de Friese taal.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Versiebeheer Friese Firefox 1.5.0.1

Bericht door moZes »

Omdat er regelmatig (bijna elke dag) nieuwe updates zijn, volgen hieronder van de verschillende te downloaden bestanden, hun respectievelijke data van de laatste upload.
Heb je Korreksjes, kijk dan eerst of je de laatste versie hebt gedownloadt om dubbelingen te voorkomen.

Bestand:-------------------------------------Datum: ------- Tijd:--------Grootte:
FirefoxSetup-1.5.0.1-fy.exe-----------06-02-2006 -- 15:38 ---- 5,32 Mb
firefox-1.5.0.1.fy.linux-i686.tar.gz--10-02-2006 -- 08:05 ---- 8,74 Mb
firefox-1.5.0.1.fy.win32.zip------------06-02-2006 -- 15:35 ---- 7,14 Mb
fy.jar-----------------------------------------06-02-2006 -- 15:36 ---- 254 Kb
fy.xpi-----------------------------------------06-02-2006 -- 15:37 ---- 254 Kb

De zip- en tar.gz-versie hebben ook de Nederlandse taal, zodat je met Quick Local Switcher (nu ook in het Fries) kunt wisselen tussen Nederlands en Fries.
De (automatische) update van Firefox werkt nog niet, omdat er nog niet een officiële versie is.

Zie voor de installatie bij Friese Firefox 1.5.
Laatst gewijzigd door moZes op 25 april 2006, 9:34, 19 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Bericht door Trui Jentink »

Vraagje: Ik heb eerder deze week de exe geïnstalleerd en ververs die nu met de xpi. maakt wat uit welke update je kiest :?:
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Trui Jentink schreef:Vraagje: Ik heb eerder deze week de exe geïnstalleerd en ververs die nu met de xpi. maakt wat uit welke update je kiest :?:
als de fy.xpi werkt, dan kun je daar altijd de laatste versie van nemen. Die updaten gaat net zo snel als fy.jar dus die is meestal ook wel bijgewerkt.
Gast
    unknown unknown

Re: Versiebeheer Friese Firefox 1.5

Bericht door Gast »

Jilde de oanwizing ek foar Macintosh gebrûkers ?
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Versiebeheer Friese Firefox 1.5

Bericht door moZes »

Anonymous schreef:Jilde de oanwizings ek foar Macintosh brûkers ?
Ja, (als ik je goed begrijp tenminste).
Kijk voor info over installatie op een mac bij http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=5561.
Geef anders even duidelijk aan wat je wilt.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Als ik het goed lees, vraagt hij "Geldt de aanwijzing (help) ook voor Macintosh-gebruikers?"

Niet slecht voor 'n Vlaming eh. ;-)
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Bericht door Trui Jentink »

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de vorderingen van de release van de Fryske Firefox. En wat komt er dan 1.5.0.2:?:

Trui
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Trui Jentink schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd naar de vorderingen van de release van de Fryske Firefox. En wat komt er dan 1.5.0.2:?:
Trui
Ik krijg er zelf ook zo langzamerhand een punthoofd van, maar ze hebben bij mozilla gewoon te weinig mensen om alles voor elkaar te krijgen.
Zolang hier alles op rood staat is er geen officiële versie.
1.5.0.2 is slechts een security update zonder tekstuele wijzigingen. Als je de taal op Engels zet en dan vraagt om een update dan zal die geïnstalleerd worden. Vervolgens kun je de taal weer op Fries zetten en opnieuw opstarten.
De ontwikkeling voor versie 2.0 is inmiddels gestart.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

wat houdt dat rode in?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

sipster schreef:wat houdt dat rode in?
het automatische bouwproces heeft een fatale fout, in dit geval is het nu opgelost (bleek een check in fout te zijn). vanaf nu wordt de friese versie weer automatich gebouwd.

p.s. ik vind het erg goedkoop om het bij mozilla te leggen, ik kan me herrinneren dat ik en anderen erg druk zijn geweest om het voor mekaar te krijgen en vervolgens horen we weken niks van de friese beheerder.
Gebruikersavatar
Sipster
Berichten: 1846
Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
Locatie: wageningen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Mad Maks schreef:
sipster schreef:wat houdt dat rode in?
het automatische bouwproces heeft een fatale fout, in dit geval is het nu opgelost (bleek een check in fout te zijn). vanaf nu wordt de friese versie weer automatich gebouwd.
dank :) wat wordt er dan automatisch gebouwd? moet ik me dat zo voorstellen dat de losse vertaalde bestanden geintegreerd worden in de programma bestanden van FF oid?
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Mad Maks schreef:p.s. ik vind het erg goedkoop om het bij mozilla te leggen, ik kan me herrinneren dat ik en anderen erg druk zijn geweest om het voor mekaar te krijgen en vervolgens horen we weken niks van de friese beheerder.
Pardon?
Inderdaad hebben jij en Gert-Paul erg geholpen met vooral de technische kant en daar ben ik jullie erg dankbaar voor.
Daarna volgden eigenlijk probleem op probleem, zoals computers die uitvielen en andere zaken. Tussendoor hebben wij volgens mij regelmatig contact gehad over hoe we het proces een handje konden helpen via mail en chat, maar het bleek steeds dat Pike een aantal dingen moest regelen. Ook met hem heb ik bijna elke week contact gehad.
Ik heb helaas zijn mailtje niet meer waarin hij zegt ze met 5 man een ontzettend grote "workload" hebben. Verder geef ik niemand de schuld ergens van. Ik kan best begrijpen dat ze het druk hebben.
Dat wil niet zeggen dat het voor ons als vertaalgroep enigszins frusterend is dat het zo lang duurt voordat de eerste officiële versie er is. Wij zijn heel enthousiast over het resultaat en willen dat graag zien door een officële versie.

Wat had ik volgens jou dan nog kunnen doen tussendoor :?:

Maar goed, 3 van de 4 staan op groen, nu alleen de windows versie nog en dan kan de 1.5.0.2 versie gedownload worden vanaf:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/f ... .8.0-l10n/
sipster schreef:dank :) wat wordt er dan automatisch gebouwd? moet ik me dat zo voorstellen dat de losse vertaalde bestanden geintegreerd worden in de programma bestanden van FF oid?
Precies. En als de builds gelukt zijn, dan wordt het bestand later op de ftp-server gezet.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Kan iemand ook eens zijn/haar licht laten schijnen over die technische kant van het verhaal ? Waar loop je zoal tegenaan als je zoiets wilt laten bouwen en waar moet je vooral rekening mee houden ? Zijn dit fouten die voorkomen hadden kunnen worden (lering voor een volgende keer) ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

laten we er geen ruzie over maken, wat jij allemaal met pike besproken heb weet ik natuurlijk niet, wel weeet ik dat ik een aantal keer je een mailtje heb gestuurd waarop ik geen antwoord heb gekregen.

Wat er mis gaat is dat de friese versie eigenlijk net telaat was voor de 1.5 versie, vervolgens hebben we geprobeert deze goed tekrijgen voor 1.5.0.x maar dat is een ingewikkeld proces omdat er eigenlijk niks verandert mag worden in die branch. Een bijkomend probleem was dat (blijkt nu) de tag die wij aan de bestanden hadden toegevoegd niet geheel goed was.

Nu een vertaling opstarten kan heel makkelijk zijn maar dan moet je gaan werken aan versie 2. Daar mag je dingen toevoegen/veranderen zonder toestemming.
Gebruikersavatar
Trui Jentink
Berichten: 132
Lid geworden op: 20 oktober 2004, 10:12
Locatie: Ljouwert
    unknown unknown

Bericht door Trui Jentink »

Mad Maks schreef:Nu een vertaling opstarten kan heel makkelijk zijn maar dan moet je gaan werken aan versie 2. Daar mag je dingen toevoegen/veranderen zonder toestemming.
Volgens mij moeten we inderdaad onze energie steken in FF 2 en dan zorgen dat die direct met de algemene release ook in het Frysk beschikbaar is.

Trui
Plaats reactie