TB op Sun Solaris

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Thunderbird-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

TB op Sun Solaris

Bericht door moZes »

Iemand al ervaring met het installeren van Thunderbird op een Sun Solaris 2.7 systeem?
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Nog niet, maar over een aantal weken hopelijk wel :)

Solaris 2.7 is volgens mij trouwens gewoon Solaris 7. Bij Sun zijn ze erg goed in het klooien met versienummers (nu ook weer met Java).
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Z_God schreef:Nog niet, maar over een aantal weken hopelijk wel :)
Op mijn vraag aan de compiler of de versie op Mozilla.org (voor Solaris 8 en 9) ook werkt in Solaris 2.7 kreeg ik het volgende:
No, will only run on 8, 9, and 10. It probably is possible to get it working, but you would need to build the Companion CD for S8 on S7. I'm not sure how hard that would be.
Ik denk dat ik maar eens de mozilla versie van www.blastwave.org ga uitproberen, aangezien ik zelf geen compiler heb.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Ah, Solaris 7 is dus inderdaad niet handig meer deze dagen.
Op een forum van Sun werd mij namelijk ook al aangeraden om maar meteen Solaris 9 te installeren.

Ik heb m'n Ultra 5 nog niet, dus ik weet nog niet hoe makkelijk dat zal gaan, maar is dat voor jou ook niet een optie?
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Z_God schreef:Ik heb m'n Ultra 5 nog niet, dus ik weet nog niet hoe makkelijk dat zal gaan, maar is dat voor jou ook niet een optie?
Ja, maar dan krijg je er weer allemaal andere zaken bij, omdat Solaris 9 behoorlijk anders werkt dan 7. Ik heb al jarenlang deze 7-versies draaien zonder problemen en nou moet ik daarom versie 8 of 9 installeren :? .
Ik ga waarschijnlijk volgende week Solaris 9 proberen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

moZes schreef:
Z_God schreef:Ik heb m'n Ultra 5 nog niet, dus ik weet nog niet hoe makkelijk dat zal gaan, maar is dat voor jou ook niet een optie?
Ja, maar dan krijg je er weer allemaal andere zaken bij, omdat Solaris 9 behoorlijk anders werkt dan 7. Ik heb al jarenlang deze 7-versies draaien zonder problemen en nou moet ik daarom versie 8 of 9 installeren :? .
Ik ga waarschijnlijk volgende week Solaris 9 proberen.
Was Solaris nu ook opensource geworden ? En er is ook een Intel-versie beschikbaar ? Van beide opties was lang geleden namelijk sprake en sindsdien heb ik op dat punt weinig nieuws meer gehoord.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

nirwana schreef:Was Solaris nu ook opensource geworden?
De nieuwe Solaris 10 zal geloof ik opensource worden.
nirwana schreef:En er is ook een Intel-versie beschikbaar?
Die is er al vrij lang. Je kan Solaris gratis downloaden bij Sun als je hem wil proberen. De hardware ondersteuning van de x86 versie schijnt echter niet geweldig te zijn.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Re: TB op Sun Solaris

Bericht door moZes »

moZes schreef:Iemand al ervaring met het installeren van Thunderbird op een Sun Solaris 2.7 systeem?
Om even op mijzelf terug te komen: Ja :!:
Op 2.7 wil dus niet, maar op Solaris (2.)9 wel.
Vanaf de Mozilla site heb ik het bestand Solaris 2.8 thunderbird 0.9 gedownload. Vervolgens unzippen en untarren, bladeren naar de thunderbird directory en dubbelklikken op thunderbird.
Zoals gewoonlijk moeten er een aantal benodigde patches geïnstalleerd worden eer thunderbird wil draaien, deze patches worden keurig genoemd.
Na het installeren hiervan draait Thunderbird als een zonnetje na het importeren van mijn oude Netscape 4.8 profiel.
Hij is ook nog in het Nederlands; de .xpi geopend in Thunderbird en installeren maar. Vervolgens Tb afsluiten en in het bestand /usr/thunderbird/defaults/pref/all-thunderbird.js de regel :
pref("general.useragent.locale", "en-US"); wijzigen in
pref("general.useragent.locale", "nl-NL"); .

Hetzelfde verhaal geldt voor Firefox gedownload vanaf : Solaris 2.8 Firefox, unzippen, untarren, patches checken (waren dezelfde als bij Thunderbird), Firefox starten, Netscape profiel importeren, NL-versie installeren en in about:config de waarde en-US wijzigen in nl-NL.
Opnieuw opstarten en zie daar:
Afbeelding
Plaats reactie